Новини

Ринок фітнес-послуг в Ужгороді: особливості культури споживання фітнесу

9 Серпня 2015 2 720

Саме таку назву має дослідження, яке нещодавно провели в Ужгороді за ініціативи мережі фітнес-центрів "Viper Gym".


Більше про нього розповіла маркетолог компанії Яна Керунець:

– Фітнес прийшов в нашу країну як на відеокасетах із записами програм, так і у вигляді практичних занять, майстер-класів, на які до нас почали приїжджати американські професіонали. На Заході до цього часу вже були створені різні програми, напрацьовано великий досвід. Людям розповіли, як потрібно правильно харчуватися, як доглядати за своїм тілом, скільки годин займатися для досягнення того чи іншого ефекту. На сьогодні за статистичними даними, на ринку України представлені близько 1000 клубів, 2/3 з яких локалізовані в столиці.

Щоб відстежити споживчі настрої та дізнатися, що може очікувати ринок у майбутньому, мережа фітнес-центрів "Viper Gym" разом з Карпатським центром полінгових досліджень провела повномасштабне дослідження ринку. За підсумками якого вдалося визначити, що рівень споживання фітнес-послуг на Закарпатті становить лише 13%, в той час як загалом по Україні – 27%. Але ситуація в Ужгороді відрізняється від загальнообласної – тут показник 23%. Було опитано 570 жителів міста. Попит на послуги фітнес-центрів дуже високий і далі росте, але бракує культури споживання. При цьому ринок ненасичений і є дуже привабливим для інвесторів. Але часто інвестор більше звертає увагу на економічну вигоду, і забуває про якість послуг.

Окремі фітнес-центри оснащені застарілим обладнання і не думають про якість підготовки тренерів. Ми хотіли б спільними зусиллями побороти таку тенденцію і прийти до якихось стандартів. Ми привозимо європейські програми, піднімаємо статус тренерів, навчаємо людей. Вийшли на високий рівень, адже кредит довіри споживача дуже великий. Ще задовго до дослідження ми відчули настрої ужгородців та завезли якісні тренажери, облаштували наші зали. Споживач починає розуміти переваги якісного обладнання. Наша мережа готова співпрацювати з усіма операторами ринку, щоб розвинути і підняти рівень культури споживання на якісно новий європейський рівень обслуговування. "Viper Gym" відкриває Центр підготовки тренерів. Ми запрошуємо до нас всіх діючих тренерів міста і тих, хто бажає в майбутньому такими стати. Тренера нашої мережі зараз розробляють навчальну програму (теоретичну і практичну її частину).

3/4 спортивно-оздоровчих центрів в Ужгороді заповнюють нішу альтернативних програм. Всі знають, що фітнес центри – це тренажерний зал. Але 43% програм фітнес-центрів складають аеробіка, шейпінг, пілатес. На жаль, більша частина споживачів не може відрізнити особливості цих видів занять. А фітнес-клуби просто використовують європейські назви, не особливо переймаючись тим, щоб зміст відповідав формі програм.

Зростає кількість відвідувачів дитячого віку. Для них у фітнес-центрах пропонують джампінг, бокс. Організовують цілі родинні спортивні свята. Згідно з дослідженнями 39% ужгородських батьків переймаються здоров’ям своїх дітей і водять їх на різні секції.

Своїм здоров’ям не можна займатися фрагментарно чи час від часу. Тому нарешті споживач почав сприймати таку форму абонементів як "річні". Щодо цін, то фахівці вивчали і це питання. Цікаво, що вартість абонементи нижче 200 грн за місяць споживачі вважають показником неякісних послуг, якщо ціна вище 400 – задорогим задоволенням. Тому оптимальна вартість становить у межах 200-400 грн.

За отриманими даними, жінки в чотири рази частіше за чоловіків захоплюються фітнесом. Серед жінок 71% вважає фітнес найбільш відповідним заняттям, а ось серед чоловіків частка прихильників фітнесу не перевищує 40%. Серед вікових груп, найбільш активною частиною клієнтів фітнесу є група 20-29 років. Одночасно з цим, сьогодні формується споживач фітнес-послуг старшої вікової групи. Вже зараз на клієнтів старших 40 років припадає 13,2%. А подальший суспільний розвиток фітнес-культури в найближчі 10 років зажадає від фітнес-клубів розробки спеціальних програм для тих, "кому за 50".

Ринок готовий, інтерес у людей зростає і вони чекають якісних європейських послуг та нових програм. Наша мережа в першу чергу орієнтується на якість послуг і закликає операторів ринку до взаємодії в цьому напрямку, спільної плідної співпраці. Давайте оздоровлювати націю разом, – розповідає Яна Керунець.


Тренер "Viper Gym" Віталій Недзельський каже:

– Якість тренувань піднімається більш, ніж на 50%, якщо людина займається на якісних, професійних тренажерах. Йде менше навантаження на суглоби. Займатися може також старша вікова група, яка при цьому буде більш впевнена у позитивному результаті.

Українські виробники тренажерів не дають такої якості, тому доводиться завозити обладнання з-за кордону (вартість у 10 разів вища).


Тренер "Viper Gym", викладач факультету здоров’я людини УжНУ Василь Потокій розповідає:

– Ми намагаємося сформувати партнерство, конкуренція має бути здоровою. Сьогодні прослідковуються тенденції дотримання принципів здорового способу життя. Зростає популярність серед населення відвідування фітнес-центрів. Професія фітнес-тренера стає дуже популярною, тому вони повинні володіти певними знаннями, вміннями, навичками. Кваліфікований фітнес-тренер на занятті має провести фітнес-тестування, і у відповідності з цим розробити індивідуальну програму тренування. Але одного тренування не достатньо, важливим є і харчовий раціон у відповідності з цілями. Фітнес-тренер – це та людина, яка завжди підтримає, підбадьорить, вмотивує до занять.


Varosh, за матеріалами Ужгородського прес-клубу

Фото: Олександр Смутко

0 #