Новини

Windrose готова літати за маршрутом «Київ – Ужгород», але є нюанси (Доповнено)

18 Вересня 2020 2 783

Як вдалося дізнатися Varosh, є реальна можливість, що вже до кінця цього року саме ця компанія – «Роза Вітрів» (WINDROSE airlines) – почне здійснювати регулярні рейси між Закарпаттям та Києвом.


Попередній формат – це 2 рейси на тиждень пасажирськими двомоторними турбогвинтовими літаками франко-італійського концерну ATR (фран. Avions de Transport Régional), місткістю до 72 пасажирські місця або двомоторними реактивними літаками Embraer на 48 місць однойменної бразильської компанії.

Перемовини наразі ведуться на різних рівнях, зокрема із залученням як Міністерства інфраструктури, так і Закарпатської ОДА, і активізувалися вони з огляду на те, що вже наприкінці вересня, а саме 25 вересня, під час візиту президента Володимира Зеленського до Братислави має бути підписана нова угода між Словаччиною та Україною (термін дії попередньої 10-річної угоди вийшов у 2016-ому).

Ця угода дасть можливість сідати та злітати літакам в/з аеропорту «Ужгород» не тільки за візуальними ознаками, а й інструментально, тобто «Украерорух» зможе супроводжувати літаки при злеті та посадці повітряним простором Словаччини.

Детальніше про цю специфіку роботи аеропорту «Ужгород» ви можете прочитати в матеріалі Ізольовані в центрі Європи: як подолати інфраструктурну відсталість Закарпаття

Інформацію про такі перемовини з «WINDROSE airlines» підтвердив також голова Закарпатської ОДА Олексій Петров у п’ятницю, 18 вересня, виступаючи на бізнес-сніданку в Ужгороді.


Окремо наголосимо: станом на зараз міжнародний аеропорт «Ужгород» працює і може приймати літаки, які злітаючи та приземляючись мають перетинати повітряний простір Словаччини, і з цим проблем нема і не було. Нова угода має дати можливість українській стороні супроводжувати літаки, які злітають чи сідають в Ужгороді, за допомогою технічних засобів. На даним момент усі літаки, які сідають чи злітають з ужгородського летовища, роблять це за візуальними ознаками, тобто пілоти керують бортом самостійно.


Окрім бажання чи його відсутності в компанії-перевізника, а також специфіки летовища в Ужгороді, яке може приймати лише обмежений перелік літаків через «коротку» злітну смугу, є ще один, можливо, наразі вирішальний момент – це збитковість авіарейсу «Київ – Ужгород».


Rose 105683783 3032523526803515 7842885950036331613 O

Літак ATR 72-60 з парку компанії Windrose. Фото з офіційної сторінки компанії

Відтак, умовою від усіх авіакомпаній, які зацікавилися та можуть здійснювати рейси до та з Ужгорода, є гарантування незбитковості рейсів, а це передбачає чи то механізм дотацій з бюджету, що вже здійснювала Закарпатська обласна рада для компанії «Мотор Січ», чи інші механізми бронювання наперед певної кількості квитків, що гарантує незбитковість рейсу.

Як зауважив у дискусії під цією публікацією в Facebook голова Закарпатської облради Михайло Рівіс, «Питання дотаціі з облбюджету наглухо вбив антимонопольний комітет». І очевидно мова йде про той факт, що як стало відомо у липні 2020 року рішенням Антимонопольного комітету було заблоковано дотаційні виплати Закарпатської облради компанії Мотор Січ на суму 9 мільйонів гривень.

Водночас, також у дискусії в соцмережах, директор Спеціальної економічної зони (СЕЗ) «Закарпаття» (2002-2009) Володимир Приходько зауважив: «Кожне нове покоління промоутерів краю шукає підтримки авіасполучень у великих корпорацій та транскордонних регіонів. Свого часу це цікавило у хронологічному порядку Ядзакі, Шкоду-Єврокар, Джейбіл, Представників чеського, Іранського та китайського бізнесу, які розгортали або декларували проекти в області. Може нова версія ідеї буде результативною».

На офіційному сайті компанії «Роза Вітрів» (WINDROSE airlines) значаться як частина парку 2 літака ATR 72-600 на 72 пасажири. Водночас, 2 тижні тому компанія звітувала в медіа, що отримала свій 4-й літак ATR 72. Крім того, у розпорядженні компанії «Роза Вітрів» значаться 3 Embraer ERJ-145.

Українська авіакомпанія Windrose наразі літає в Україні з Києва у напрямках Львова, Миколаєва, Харкова, Одеси, Дніпра, Запоріжжя, Івано-Франківська. До прикладу, з Києва до Львова квиток на вересень-жовтень коливається від 800 до 2000 грн залежно від дня та напрямку, і це щоденні рейси. Поки не відомо, якою може бути ціна та графік рейсів за маршрутом Київ – Ужгород.

116796373 3521697247864728 2406988124727587665 O

Літак Embraer ERJ-145 з рейсу Київ – Миколаїв компанії Windrose. Фото: Denis Sisin

Нагадаємо, що протягом 2019-го року було відновлено регулярне авіасполучення між Києвом та Ужгородом: компанія Мотор Січ запустила ці рейси спершу з пересадкою у Львові, а тоді прямі 3 рази на тиждень, але це стало можливим завдяки компенсації з обласного бюджету. Літали 46-річні АН-24 місткістю 48-52 пасажири, а ціна квитка була понад 2000 грн. У липні

Varosh
Фото: з офіційної сторінки Windrose

39 #
# Windrose # аеропорт # аеропорт ужгород # Роза Вітрів