Ідеї

Як зробити Зелений ринок стильним: Камілла Болехан розробила новий імідж для ужгородського базару

2 Листопада 2020 2 838

Ужгородський Зелений ринок може виглядати по-новому. Принаймні, причепуритися, отримати концептуальну айдентику, яка створить виразніший візуальний імідж. Камілла Болехан, графічна дизайнерка, випускниця Закарпатської академії мистецтв, розробила фірмову айдентику для центрального базару. Це її бакалаврська робота, яка фактично вже є готовим рішенням для нового стилю ринку. Керівник проєкту – Іван Небесник молодший, кандидат мистецтвознавства, викладач кафедри дизайну Закарпатської академії мистецтв.


Історія до теми: Як ужгородець Йосип Кобаль створив ребрендинг львівської дитячої лікарні, якій майже 100 років

Kamilla2

Камілла Болехан.

Уявіть, що ви приходите на ринок, а там красиві, функціональні, навігаційні вивіски й таблички, які чітко показують структуру базару. Продавці вбрані у милі корпоративні фартухи й кепки, кожен відділ – у своєму кольорі. Продавці пакують вам продукти, страви у фірмові екомішечки і бокси. І ви берете каву з собою у картонному горнятку із відповідною символікою. А ще можете скласти покупки у гарний екошопер – це здорово для природи, і естетичніше за кислотний пластик. А ще милі листівки, візитки, стікери! Так, чому би ринку не мати власну художню поліграфію.

Якщо в Європі є гарні ринки, то чому в Ужгороді не облагородити свій. Колишня студентка академії власним дипломним проєктом пропонує готове рішення для міста.

Камілла пише у своїй праці, що ринок має суттєві переваги – розташування у центрі міста, а також фермерську продукцію. Нова яскрава айдентика сформує ідентифікацію ринку, смислову та візуальну єдність товарів, створить впізнаваний образ у свідомості цільової аудиторії, покращить сприйняття і запам’ятовуваність споживачем не тільки товарів ринку, але і всієї його діяльності.

«Для досягнення виразності ми застосували наступні рішення – невпорядковану стилістику ілюстрацій та чітку, впорядковану систему розподілу. За допомогою поєднання цих двох речей ми хотіли відтворити атмосферу ринку – хаосну, але в той же час з чіткою внутрішньою структурою. Тут шумно, голосно, смачно. Графіка про те ж: персонажі, кольори, фрукти й овочі, ілюстрації, леттерінг. Все про ринок та їжу», – пояснює авторка.

Камілла намалювала логотип, підібрала шрифт, обрала кольори фірмового стилю – зелено-синій та помаранчевий, а також допоміжні для різних відділів ринку.

«Відштовхуючись від атмосфери ринку, ми підібрали шрифт. Ми хотіли підкреслити постійний рух, галасливість, динамічність, тому обрали таку композицію букв. А для того, щоб передати постійні розмови, комунікацію між продавцем та покупцем, ми взяли за основу форму, яка нагадує хмаринку, що з’являється при отриманні повідомлення. Шрифт із текстурою, композиція, рубана форма – все для того, щоб підкреслити своєрідність, унікальність, неідеальність».

 


Корпоративний стиль – це не тільки красиво, а насамперед функціонально.

«За допомогою унікальної кольорової системи розподілу ми створили зручну навігацію, в яку входить атрибутика персоналу, а саме – кепки та фартухи. За допомогою цього прийому буде одразу видно кожного продавця кожного відділу, навіть при хаосному розташуванні рядів».

Zelryn4

Новий імідж Зеленого ринку може змінити його зміст, концепцію, ідею, формат, і стати початком нового базару – чистого, якісного, європейського.

Varosh

20 #
# Закарпатська академія мистецтв # Іван Небесник # Камілла Болехан