Ідеї

Що таке QR-коди і навіщо вони?

21 Травня 2013 4 235

"Якщо ви бачите на зображенні два QR-коди – ви психічно здорова, впевнена в собі особистість, найімовірніше – козеріг або риби за гороскопом. А на черевики з собачих голів просто не звертайте уваги".

Що таке QR-код?

QR-код – це "квадратики в квадратику", – як сказав би мій молодший брат. Насправді ж, це зображення – двовимірний штрих-код, що несе у собі інформацію, яка підходить для зчитування камерою мобільного телефону.

Завдяки легкому розпізнаванню закодованих даних, власник телефону може миттєво зберегти текстову інформацію, додати контакти, перейти на сайт, відправити смс тощо.

За допомогою таких кодів організовують маркетингові акції, конкурси та розіграші. Технологія була розроблена у Японії (чи це не диво?), згодом мобільні мітки поширились у Європі та США.

Як зчитати QR-код?

За допомогою мобільного телефону з камерою та встановленою програмою для зчитування QR-кодів.

А детальніше?

1. Візьміть мобільний телефон;

2. Запустіть програму для сканування коду;

3. Наведіть об’єктив камери на код;

4. En-як-то-кажуть-joy!

Які є програми для зчитування QR-кодів?

Ці програми зазвичай є безкоштовними та вільними для завантаження.

З QR-кодом по життю

Найвідоміший кейс з використанням QR-коду – історія про шопінг в метро Сеулу. Замовник рекламної кампанії – мережа супермаркетів "Tesco". Темп життя цього міста майже не залишає часу на повсякденні турботи. Мало хто може дозволити собі витратити півтори години на прогулянки вздовж стендів з товарами.

Тож південнокорейські маркетологи подумали: "А давайте розмістимо полиці з продуктами всюди: на дахах, дорогах, скажених коровах, які бігатимуть містом, у метро та в дощових стоках". Після тривалих перемовин та курсу реабілітації, креативники вирішили зупинитись на пропозиції розміщення фотографій магазинних полиць у метро. Кожен товар на полиці отримав окремий QR-код. Сканування цього коду дозволяло додати товар у віртуальну корзину покупок із подальшою їх доставкою додому. Таким чином, люди змогли здійснювати покупки, очікуючи на поїзд метро.

QRеативні конструкції

У наше життя QR-коди входять поступово: хтось на футболці надрукує, хтось на автомобілі. А ось японці, для яких зчитати такий код з журналу, щоб зайти на сайт рекламодавця – звична справа, вирішили побудувати цілу будівлю з QR-кодом на весь фасад. Рішення не настільки гарне, як оригінальне. Та функціональності воно не позбавлене: зчитавши код своїм телефоном, ви потрапляєте на сайт зі свіжою інформацією про товари магазинів, що знаходяться у будівлі.

І це ще не все: зі спеціальним додатком для iPhone, будівля перетворюється на анімовану картинку, де можна прочитати твіти відвідувачів, переглянути інформацію про магазини, скачати купони зі знижкою і т.д.

Кут зQRу

Щоб збільшити число покупців під час обіду, корейська мережа магазинів Emart створила спеціальну скульптуру у вигляді QR-коду, зчитати який можна було тільки в обідній час – коли сонце світило під необхідним кутом.

За допомогою коду потенційні покупці могли зареєструватися на сайті і отримати купон на 12 доларів або замовити необхідні товари з доставкою додому, зі знижкою.

Винахід дозволив мережі за місяць збільшити число покупців на 58%, а обсяг продажів під час обідньої перерви виріс на 25%.

Рекламне агентство Miami Ad School і бренд Victoria’s Secret підготували серію принтів під назвою "Lily, Candice і Erin". Найпросунутіші, зчитавши QR-код, отримували приз – фото дівчини у білизні. 

Загалом, нагадує забавки з "пузирінгом"

QRедитними відсотками віддасте

Мандрівники, що не знаходять собі застосування, очікуючи рейсу у Міжнародному аеропорті Денвера, США, завдяки маркетинговій акції First Bank, отримали можливість читати безкоштовні електронні книги, вирішувати кросворди або судоку, зчитавши QR-коди з рекламних плакатів.

За кілька тижнів пропозицією скористалися до 100 чоловік. Не надто вражаюча цифра, зважаючи на якість креативу, але обізнаність про бренд підвищилась. Хтось скаже: "Маркетинг форева!", і буде той правий. А хтось скаже: "Все це псевдонаукова казочка, дієвість якої не виміряти", і буде той правий.

Інші "корисні" кампанії First Bank включають: подарункові лижні рукавиці без великого пальця – для лижників, що користуються мобільним банкінгом; бігові доріжки в аеропорті – щоб змучити подорожуючих дітей; і величезні плакати з фото облаштування офісу банку – для клієнтів мобільного банкінгу, що ностальгують за банківськими вестибюлями.

От така фінансова установа. "А з ким Ви банкінгуєте?"

Кава і цуQRки

Поступово свіжі рекламні ідеї доходять і до України. А йдуть вони повільно, тому що пішки, тому що нашим бездоріжжям.

З травня 2012 року на всіх коробках цукерок львівського бренду "Світоч" було розміщено QR-код з посиланням на мобільний сайт бренду.

Під час проведення EURO-2012 на цьому сайті можна було завантажити мобільний додаток "Lviv Places" з "шоколадним туром" по місту [завантажили його троє: маркетолог компанії "Світоч", директор компанії "Світоч" і один шведський шукач пригод, що осів у першій за марштрутом пивнушці].

Володимир Санін, для Varosh.com.ua

0 #