Бренд натуральної косметики "Амелі" вже достатньо знайомий закарпатцям. До смаку і лиця красуням припали креми, мила, масла, спреї, створені на основі місцевих трав і авторських рецептів.
Засновниця бренду Марина Бабич наче й сама зіткана із сонця, квітів, вітру і літнього дощу – настільки відчувається в ній гармонія з природою і Всесвітом. А ще вона не за роками мудра. Це й не дивно, бо дівчина здавна захоплюється філософією аюрведи, вегетаріанством, разом з чоловіком відкрили перший на Закарпатті заклад здорового харчування, навіть жити перебралися з міста у село. Саме в мальовничому Пацканьові і розпочалося наше знайомство з косметикою "Амелі".
Всього 30 хвилин їзди автомобілем віддаляють будиночок подружжя Марини Бабич та Володимира Вашка від обласного центру і міської метушні. Кілька років тому ці направду щасливі люди стали героями відомого проекту "Ukraїner. Експедиція" і дуже сподобалися глядачам. Обоє послідовники ведичної філософії, намагаються підтримувати своє життя і тіло в гармонії з матеріальним світом.
Крайня хата віддаленого від центральної магістралі села Пацканьово оточена живописним лісом, галявинами, заростями папороті і м’яти. Чисте повітря, спів птахів, навколишня енергетика зцілюють душу і тіло, а все, що росте навколо, Марина використовує не тільки у вегетаріанській кулінарії, а й косметиці, яку виготовляє з 2014 року. За збором липневих трав ми застали нашу героїню разом зі своєю помічницею Оксаною в цьому дивовижному місці.
– Липень – період сильного сонця, то ж це час для збору "гарячих" трав: звіробій, деревій, подорожник, липа, чебрець, м’ята, материнка, шавлія, – розповідає Марина. – Додатково я досадила старовинну болгарську троянду і лаванду, вони вже зібрані. Ще самостійно вирощую арніку, ехінацею, гісоп та кілька видів м’яти. Нещодавно з’явилося оливкове дерево. Також у нас є своя пасіка, тому бджолиний віск я активно використовую в роботі.
Збираючи рослини, варто зважати на багато чинників. Наприклад, важливо, щоб місяць у цей час був у стадії зростання. Обов’язково повинна бути сонячна ясна погода. Коли рослина мокра від дощу чи роси, вона спить. Потрібно встигнути все зробити до полудня, бо далі сила квітів спадає.
Улюблена квітка Марини – материнка. Дівчина каже, що це непроста рослина. На енергетичному рівні має дуже сильну жіночу материнську енергію. Хороший антисептик, зігріваюча, вирівнює виділення сальних залоз, лікує псоріази і дерматити. Її Марина любить ставити в олії і в якості прикраси.
До рослин у Марини Бабич особливе ставлення. Розуміє їх, відчуває, спілкується. За спеціальністю вона дизайнер ландшафту та інтер’єрного середовища, а тут без зелені ніяк. До того ж, любить готувати, а в косметиці те ж саме – вариш, змішуєш, експериментуєш. До речі, як в кулінарії, так і тут іде наперекір правилам і рецептам, щоразу вигадуючи щось своє.
Гостей Марина приймає на відкритій затишній терасі з фантастичним безмежним краєвидом, який з рухом сонця до обрію щогодини виглядає по-іншому. Замість стільців – гарні м’які подушки, на низенькому столику – домоткана скатертина. Прикрашають незвичний інтер’єр трилітрові банки з чимось цікавим всередині. Це мацерат – настій звіробою на натуральній рафінованій олії для майбутніх косметичних виробів.
Господиня пригощає бузиновим напоєм зі щойно зібраною м’ятою. Патока замість цукру солодить смачний прохолодний лимонад. П’ючи його, приємно насолоджуватися краєвидом і вести неспішну бесіду.
– Все почалося зі шматка мила, яке я самостійно зварила і подарувала чоловіку на день народження, – згадує Марина Бабич. – Йому сподобалося і він запитав, чому б мені цим не зайнятися серйозно. Мій початковий капітал у справу складав 100 доларів. А потім на день народження тато подарував аламбік, дистилятор квіткової води. Коли я зрозуміла, що самостійно можу видобувати ефірне масло, то захопилася по-справжньому.
Назва бренду народилася без зусиль і логічно. Амелі – ім’я 4-річної доньки Марини, а також головної героїні відомого французького кінофільму. Обох дівчат об’єднує любов, дивність, захоплення. Дослівний переклад імені – "та, котра чує Бога" і "янгол". Тож це ім’я цілком пасує Маринчиній доні і квітковій косметиці, яку вона виготовляє.
– Для нас із чоловіком важливо жити в чистоті, з чистим повітрям і водою. І бути незалежним від зовнішнього світу. Ми багато чого вирощуємо тут самі і вчимося існувати в розумінні зі Всесвітом. Важливо все спробувати, побачити і потім захотіти не просто жити, а приносити користь всім, всьому живому, або, принаймні, не завдавати шкоди навколишньому світу. Так і моя косметика: вона вчить любити природу, брати те, що рослини дають людині для краси і здоров’я, адже в них давно закладено все, що нам потрібно.
Поволі, але впевнено Марина наближається до більш масового виробництва натуральної косметики. Для цього поряд із житловим будиночком у селі навіть є підходяще приміщення. А поки що майстерня "Амелі" знаходиться в центрі Ужгорода по вул. Корзо. Аромат і неймовірні ефірні пахощі розносяться навколо, наче з люксового SPA-салону. В цьому є частина правди, бо тут же, у майстерні, Марина разом зі своїми однодумцями створила "Жіночий простір" – проект, який дозволяє дівчатам збиратися, обмінюватися енергією, займатися жіночими справами, релаксувати, проходити сеанси масажу і ароматерапії. Саме під час таких зустрічей і виникла ідея спільної праці Марини Бабич і Оксани Якуб. Оксана займається аюрведичним масажем і для роботи шукала натуральні олії. Так познайомилися з Мариною, а далі дружба переросла в партнерство.
– Я приходила в майстерню і спостерігала за роботою Марини. Потім вдома почала щось варити і експериментувати. Невдовзі вона запропонувала, щоб ми працювали разом і я дуже рада, що мої знання і досвід стають у нагоді під час виготовлення різноманітних косметичних продуктів, – каже Оксана.
Асортимент органічної аюрведичної косметики "Амелі" вражає: квіткова вода, креми (збиті, воскові, тверді) для обличчя, рук і тіла, вершки, тверді шампуні, спреї для тіла і волосся, мінеральна пудра для обличчя, охолоджуюче і зігріваюче аюрведичне масло для тіла, тверде і рідке мило, уптан, деодорант, масляні екстракти власного виробництва. Уся продукція натуральна, без хімічних домішок. В якості оксидантів та консервантів дівчата використовують масло із зернят грейпфрута, витяжку розмарину, сік редьки та ін.
– Не все потрібно варити, як багато хто думає, – ділиться секретами своєї справи Марина. – Частіше потрібно з’єднувати, топити, збивати. Усі знають, що звичайний крем у десертах – це масло, збите з водою. Тут так само: ми збиваємо масло з квітковою водою, але щоб масло з’єдналося, між молекулами повинен бути емульгатор рослинного походження.
Спеціально на все це я не вчилася, але поступово, читаючи літературу, розуміючи хімічні і фізичні процеси, властивості сполук, рослинних компонентів, приходять знання. Є відчуття і розуміння, що це за рослина, і тоді ти знаєш, що вона може дати твоїй шкірі, волоссю.
Найбільша гордість Марини – уптан. Це складний продукт, який складається з майже 20 компонентів. Сюди входять мелені трави, злаки, корені, різні види глини. Їх майстриня довго підбирала, комбінувала. І тільки після того, як приїхала замовлена марокканська глина, яку видобувають з вулкану, все зібралося в єдине ціле. Цей продукт чудово підходить для виготовлення масок і скрабів.
Також дівчата пишаються пудрою для обличчя. Дрібні її частинки є нічим іншим, як спорами моху під назвою плаун булавовиний. Його знайшла Оксана в лісах Закарпаття. Процес збору кропіткий і виснажливий, але ефект від роботи такої пудри вартий зусиль.
Майже усі інгредієнти для своєї косметики дівчата збирають власноруч. Замовляють тільки пудру трояндову, індійського лотоса, індійської трави ашваганди, ефірні олії, глину. Втім, вже в дорозі до Ужгорода 50-літровий дистилятор у підмогу до маленького 5-літрового, а це означає, що вихід власного ефірного масла збільшиться до 30 міліграмів за 1 раз. Це з 30-50 кг сировини. В перспективі – мати свій прес, млин, тож попереду багато роботи.
Завітавши до майстерні "Амелі", ви можете не боятися загубитися в пахучих баночках і пляшечках, не знаючи, який засіб підібрати. Наче героїні індійського кінофільму "Спеції" з Айшварією Рай Марина і Оксана, розмовляючи з клієнтом, слухають підказки квітів, що саме на даний момент потрібно цій людині. У нагоді стають ведичні знання та розподіл людей за дошами (типами):
За допомогою цих типів, а також розуміння, в якому стані знаходиться доша, яка пора року на вулиці та ще багатьох чинників визначається косметика, яка може збалансувати енергетику.
Наразі майже усі зароблені гроші дівчата вкладають у закупку якісних натуральних матеріалів. Коштують вони недешево, бо в основному це французька і швейцарська продукція, але загалом станом справ майстрині задоволені. Найбільше ж тішаться тому, що разом з косметикою мають змогу дарувати людям любов та отримувати її у відповідь. А це і є основна філософія бренду "Амелі".
Текст: Лариса Липкань
Фото: Андрій Кирилюк