Люди

Тарас Копинець, QA Lead: “Найбільш цінним є визнання твоєї роботи іншими”

28 Листопада 2019 965

У нашому спецпроекті з компанією Astound Commerce, яка вже сьомий рік працює на ІТ-ринку Ужгорода, ми розповідаємо про інженерів, їхню роботу та життя; як розвиватись в ІТ та побудувати кар’єру в рідному місті, працюючи з світовими брендами; з чого почати та як одразу обрати правильний професійний шлях.

У другому матеріалі ми спілкувалися з Solution Architect Федором Сайбертом, який розпочав свій професійних шлях з Web-розробника. Сьогодні ж знайомимо з QA Lead Тарасом Копинцем,  який відповідає за якість створених e-commerce рішень для замовників компанії. 

Тарасе, ти в компанії з самого початку. Розкажи про історію появи Astound Commerce в Ужгороді?

Здається, що це було дуже давно, бо і сама компанія тоді мала зовсім іншу назву (ред. — до 2014 року в Україні розвивався бренд SysIQ та вже в листопаді того року відбулось злиття двох компаній в одну структуру Astound Commerce). Про Astound я дізнався, працюючи в іншій структурі. На той час Astound Commerce шукала партнерство і команду для віддаленої роботи над проектами розробки з Ужгорода чи інших міст.  І я приєднався до однієї з таких команд. Серед вимог до кандидатів були базові знання web-технологій та інструментів розробки, розуміння принципів тестування програмного забезпечення та володіння англійською на Intermediate рівні. Власне, я ще з тих “першопрохідців”,  хто починав свій шлях в Astound, але в складі іншої організації за контрактом через субпідрядника.

Є багато спогадів з тих часів. Один із таких з відкриття офісу Astound в Ужгороді. Пригадую, нас з колегами запросили на урочисту частину з перерізанням стрічки і фуршетом, а після завершення довелось чимчикувати до іншого офісу, плекаючи надії про якнайшвидше возз’єднання. Часом два інженери по суті однієї компанії заходили до різних офісів за двома маршрутами: один з провулку Вузький, а інший з вулиці Швабської. Зараз усе це такі гарні спогади, а тоді ми жартували щодо цього, вигадували якісь кумедні байки.

А чому так хотілось потрапити саме до цієї компанії? Що переконало змінити місце роботи?

Загалом організація робочого простору та атмосфери в Astound вже з самого початку вирізнялась продуманістю та увагою до деталей: невеликий затишний офіс з нестандартним інтер’єром, де завжди звучить приємна фонова музика, є простора кухня, акваріум, кімнати для зустрічей чи відеодзвінків, наявність ортопедичних стільців і навіть тренажера Євмінова (використовують для профілактики чи лікування захворювань хребта ред.). Увесь цей антураж гарно підкреслював появу міжнародного бізнесу в Ужгороді, адже тоді це різко контрастувало з іншими гравцями місцевого ринку праці. Звичайно, така турбота про свою команду ще більше мотивувала нас стати частиною Astound Commerce.


019

Виходить, що перший офіс і колектив були невеликими?

Так, нас можна було перерахувати на пальцях двох рук і насправді я часто ностальгую за тим періодом. Мені подобалися часи, коли ми були невеликою командою: відчувався справжній родинний дух, ми знали більше про життя один одного, вітали один одного з радісними подіями і допомагали у скрутних обставинах. Лише уявіть: усім колективом ми збиралися на кухні і співали “Happy Birthday!”, щось дарували та з великим апетитом поглинали біля 15 великих піц. Оце я розумію, командна робота! (сміється ред.)

Згодом, нам довелось відмовитись від таких заходів, бо було все важче “запрошувати до співу” команду у півсотні колег. Ми почали зростати з шаленою швидкістю: відкривалися офіси в інших локаціях, компанія отримала нові контракти на розробку. Та навіть зараз з ужгородською командою у 100 спеціалістів, нам бракує фахівців з різних напрямків, аби забезпечити проектні команди потрібними експертами веб-розробниками, інженерами з якості, аналітиками чи дизайнерами. Та і зараз ми бережемо свою особливу родинну атмосферу і ще не було такого, що хтось не вітається чи не запитує про справи. Думаю, це специфіка нашого офісу і компанії загалом, де цінності прописані не тільки на папері, але й живуть у стінах офісу, в щоденній роботі і комунікації.

Коли саме ти потрапив до компанії?

Цього року ми святкували сьому річницю з відкриття офісу, а кількома місяцями раніше я святкував свої 8 років у компанії. Тож я один з перших свідків початку історії Astound в Ужгороді.

Чи змінилася за сім років компанія? Які трансформації сталися за цей час?

Звісно, усі ми виросли професійно, посідаємо провідні місця в сегменті e-commerce і змінюємо світовий онлайн-шопінг. Ми працюємо з топовими клієнтами від Америки і до Австралії, а це різні часові пояси, різні масштаби проектів і команд спеціалістів. Якщо порівнювати 2011-ий і 2019-ті роки, то незмінною залишається наша експертиза: як вісім років тому ми запускали круті e-commerce сайти, так і зараз тримаємо високу планку. Не можу назвати всі бренди, з якими працюємо, але ви їх добре знаєте, вони відомі. Конкретно я маю досвід роботи з клієнтами з індустрії моди, краси, медичних препаратів, одягу, меблів, предметів побуту і навіть продажу запчастин для ресторанного обладнання.


Мені імпонує, що навіть зростаючи і вдосконалюючись, ми не втрачаємо свій корпоративний дух і демократичну атмосферу. Сьогодні українська команда нараховує більше 800 спеціалістів і продовжує збільшуватись. Та нові люди тільки доповнюють команду попереднім досвідом роботи на інших проектах. Усе це поєднується в цікаву субстанцію, яка і являє собою нинішній Astound.

Не можу не згадати й про інші локації компанії за кордоном. Раніше інженери в українських офісах більше спілкувалися рідною мовою. Тепер же проектні команди є більш інтернаціональними: у складі є колеги з болгарського, словацького, колумбійського офісів. І це не лише розвиває звичку спілкуватись англійською, але додає певного мультикультурного колориту нашій роботі.

028

Розкажи більше про свою роботу: чим конкретно ти займаєшся в компанії?

Я представляю департамент з якості (Quality Assurance Department). Розпочав свій шлях в компанії саме в цьому департаменті і за ці роки виріс з молодшого спеціаліста до лідера команди. Тепер на проектах відповідаю за якість e-commerce рішень загалом, а також за performance і розвиток колег.

Якщо детальніше, то до функціоналу QA Lead входить не тільки питання якості на конкретному проекті, а й організація роботи QA-команди, планування стратегії тестування, моніторинг за дотриманням правильного курсу тестування проекту, підготовка звітів та тісна комунікація з командою клієнта.

У моїй роботі мені найбільше подобається знаходити компроміси, вдосконалювати речі та процеси, а також приймати рішення, які роблять кінцевого споживача щасливішим. Важливе і знання психології людини, особливо, коли доводиться знаходити правильні слова чи аргументи в просуванні ідей з покращення. Часом такі пропозиції здаються деструктивними для розробника з точки зору коду, але в кінцевому результаті ми приходимо до win-win результату і колективний розум перемагає.

Думаю, що нас читають і ті, хто тільки збирається освоїти професію в ІТ. Розкрий більше напрямок Quality Assurance: чому це цікаво та як можна розвиватися в рамках посади?


Робота в QA багатогранна, чим і цікава. З одного боку, це може бути Quality Control контроль за дотриманням вимог до найдрібніших деталей згідно затвердженої технічної документації, прототипів, дизайнів та ін. Саме це і є першими обов’язками “тестувальника”-початківця. Це досить кропітка робота, з повним зануренням у специфіку рішення. Її особливістю є розробка тестових сценаріїв для покриття кожної вимоги чи ситуації для комплексної перевірки продукту на різних етапах життєвого циклу. У цьому і проявляється той перфекціонізм, який так потрібен для цієї професії.

З іншого боку, це може бути забезпечення якості у повному розумінні Quality Assurance. QA-спеціаліст може впливати на якість рішення від найперших фаз розробки проекту, імплементуючи найкращі рішення за згодою клієнта. Тобто в рамках цього напрямку фахівець не тільки відповідає за контроль якості згідно вимог, але й за серйозні покращення цих вимог та навіть процесів на всіх етапах розробки.

Разом з тим, Quality Assurance відкриває широкий спектр інших напрямків, де вже потрібні неабиякі вузьконаправлені технічні навички: Performance testing, Security testing, Accessibility testing, Test Automation та досить багато інших. До прикладу, інженер з якості може працювати над тим, щоб люди з вадами зору могли більш повноцінно користуватись інтернет-магазином за допомогою додатку, що озвучуватиме усі важливі кроки, дії, опції, елементи сайту. Також тестувальник може виявляти вразливості системи до хакерських атак чи цілком законно ініціювати DoS-атаки на своєму проекті, за що йому ще й платитимуть (ред. сміється). Якщо провести паралелі, то схоже на роботу зі скальпелем: залежно від потреб і цілей ти або лікар, або злочинець.

Автоматизація тестування ще один цікавий інструмент, який дозволяє зменшити кількість рутинної роботи та людського фактору, покращити покриття продукту тестами, прискорити час отримання результатів, а також підвищити стабільність системи загалом. За автоматизованими тестами цікаво спостерігати, адже ти бачиш, як машина сама виконує дії покупця: клікає по сайту, робить замовлення і проводить check out. Добре, що автоматизовані тести можуть “бігати” в будь-який час доби. Це дозволяє сфокусуватись на тому, що ще не під силу автоматизації.

В e-commerce ми досить багато уваги приділяємо Cross-browser та Compatibility тестуванню. Перевіряємо роботу сайтів та їх адаптивний дизайн з допомогою різних операційних систем, веб-браузерів та пристроїв. Тож за робочим місцем QA-інженера часто можна знайти по кілька видів останніх версій мобільних пристроїв (смартфонів, планшетів).

021

Якість інтернет-магазинів і додатків це справді серйозно. А як загалом можна розвиватися в компанії? Чи є рецепт успіху, як вирости до позиції лідера команди?

У нашій компанії дуже гарно продумана градація розвитку і кожні півроку встановлюється план з чіткими цілями та результатами їх досягнення. Такий план може означати не тільки успішно реалізований проект, над яким ти працюєш, а й включати покращення процесів та роботи департаменту загалом. До прикладу, поїхати на конференцію це не лише дізнатися для себе щось нове, але й, повернувшись, організувати вебінар для колег, на якому розповісти про останні тренди і новинки в певних аспектах тестування. Прочитати книгу – це також зробити свою рецензію або огляд, компіляцію цікавих думок, а потім презентувати для всіх нові ідеї. Таким чином, ми навіть сформували свою базу знань з усілякими тренінгами, книгами чи іншими джерелами важливої та вузькоспеціалізованої інформації.


До того ж, в компанії діє гнучка та ефективна система відгуків, яка дозволяє отримати ретроспективну оцінку твоєї роботи від колег чи клієнтів, визначити свої сильні та слабкі сторони. Також, за кожним спеціалістом закріплений функціональний менеджер, який крім усього іншого, займається і менторською діяльністю, допомагає ставити тобі нові цілі та сприяє твоєму професійному розвитку загалом. На мою думку, все це в комплексі допомагає в навчанні і розвитку професійних навичок.

Що в твоїй роботі найбільше мотивує розвиватись і рухатись далі?

Мене тішить думка про дотичність до важливої та благородної справи, адже наявність кваліфікованої перевірки не завжди легко помітна, а от її відсутність майже завжди тягне за собою негативні наслідки. Це як серійний випуск автомобілів без належного тестування гальмівної системи.

І насправді найбільш цінним є визнання твоєї роботи іншими. Так, цієї осені наша QA-команда перемогла у трьох номінаціях на престижних подіях European Software Testing Awards та North America Software Testing & QE Awards. Саме такі події надихають і сповнюють енергії досягати нових вершин.


Довідка: 

Astound Commerce існує на ринку понад 19 років. Головний офіс компанії знаходиться у Сан-Франциско. Сьогодні команда має 8 центрів розробки, з яких три – за кордоном: Колумбія-Меделін, Болгарія-Варна, Словаччина-Кошице та 5 в Україні: Київ, Вінниця, Чернігів, Луцьк та Ужгород.

– Наш профіль – створення комплексних ecommerce рішень для відомих брендів, таких як: Adidas, L’Oreal, Under Armour, Jimmy Choo, Lacoste, Versace. Ми підтримуємо клієнтів у більш ніж 160 країнах світу. Проекти динамічні та цікаві, адже рішення для замовників наші інженери створюють з використанням ecommerce платформи, тобто маємо таких партнерів як Salesforce CC, Magento, IBM WebSphere Commerce. Тривалість одного проекту в середньому – 6 місяців, а склад команд мультикультурний, кількісно може налічувати від 13 до 40 інженерів, – кажуть у компанії.


Сьогодні ужгородська команда налічує понад сотню інженерів. Для порівняння, наприкінці 2011 року, коли офіс лише відкривався, ключова команда нараховувала 8 інженерів. Більшість із них сьогодні ведуть за собою команди, керують проектами та передають знання новачкам.

На правах реклами

Фото: Карл Смутко

19 #
# Astound Commerce # QA # команда # ужгород