Люди

Федір Сайберт: про шлях від Web-розробника до Solution Architect

23 Вересня 2019 860

Як розвиватись в ІТ та побудувати кар’єру в рідному місті, працюючи з потужними світовими брендами? З чого почати та як одразу обрати правильний та надійний шлях – розповідаємо у нашому спецпроекті з компанією Astound Commerce, яка нещодавно відзначила 7 річницю роботи в Ужгороді.

Федір Сайберт працює в компанії з моменту її появи в Ужгороді та у свої 29 років вважається «старожилом» ужгородського офісу. За час роботи в Astound інженер пройшов шлях від Web-розробника до Solution Architect. Про це з ним і говоримо.

Як ти потрапив до Astound’у?

– Я вже працював програмістом до того, як в нашому місті з’явився Astound. Був період, коли ми працювали фізично в іншій компанії, але реалізували проекти для Astound Commerce. Тобто з компанією я вже 8 років. З того складу команди, який наразі є в ужгородському офісі, я напевно, найдовше тут.

Отже в компанії ти 8 років, а в новому офісі з більшою кількістю розробників, вже майже 3. Чи змінилося щось за цей час?

– Нічого абсолютно. Навіть переїзд відбувся фактично без мене – я склав свої речі в коробки, пішов відпочивати на вихідні, а їх просто перевезли і розклали на новому робочому місці. В місті, до речі, багато говорять про наш офіс і він справді прекрасний.

031

В чому полягає твоя робота сьогодні?


– Моя посада називається Solution Architect і в мої обов’язки входить спілкування з клієнтами у технічних моментах та створення програмної архітектури проекту.

Через які посади ти прийшов саме до цієї позиції?

– Спочатку я був back-end розробником ecommerce рішень, потім був лідом на проектах, згодом – бізнес-аналітиком. І от зрештою став Solution Architect.

Який функціонал у твоїй роботі був найбільш драйвовим?

– На всіх позиціях досить цікаві задачі. Продуктивний період, коли я працював програмістом, потім був левел-ап, коли став лідом. Керувати командою або просто працювати в ній – це різні речі. Саме на позиції лідера команди мені вдалося розвинути свої навички спілкування з командою та опанувати менеджмент.

Згодом мені запропонували стати бізнес-аналітиком. Так я почав спілкуватися з клієнтами, обговорювати з ними усі вимоги до проектів. Це був насичений період, але після року роботи на цій посаді я зрозумів, що втрачаю технічні навички. Під час роботи над конкретним проектом у мене виникало багато питань, на які я не мав відповіді, адже вже не так багато програмував.

Трохи згодом з’явилася можливість спробувати, що таке Solution Architect. Мені подобається те, що окрім своїх основних обов’язків, я також часом можу і програмувати, коли маю бажання і ми це можемо собі дозволити на проекті.


Якщо говорити у відсотковому співвідношенні, то скільки сьогодні у твоїй роботі програмування?

– Не багато. Думаю, що 10% на 90%. Насправді щоразу ми працюємо над все більш масштабними та складнішими рішеннями, тому багато часу йде перш за все на комунікацію, з’ясування всіх вимог. Основна діяльність Solution Architect – здебільшого проходить на етапі discovery проекту, щоб визначити всі параметри для початку розробки рішення.

Кожна з нових позицій потребує навчання, бо інколи це зовсім різні сфери. Як цей процес проходив у тебе?

– Ми працюємо з ecommerce платформою Salesforce Commerce Cloud – близько 70% проектів Astound реалізовані на ній. Платформа має свою специфіку роботи, тож коли я та мої колеги прийшли 8 років тому до компанії, для нас проводили навчальні тренінги. Крім цього, у нас є курси для тім-лідів, тож я під час переходу на цю позицію їх проходив. Наші корпоративні тренери приїздили до Ужгорода з лекціями і розповідали, як правильно керувати командою, планувати роботу і т.д. По бізнес-аналізу моя позиція була єдина в компанії, тому займався самонавчанням, а для Solution Architect – до нас приїздив спеціаліст, який проводив кількаденні тренінги. Після цього була сертифікація. Загалом в компанії розвинена система як внутрішньокорпоративного навчання, так і участі в зовнішніх подіях. І якщо ти відчуваєш, що тобі потрібна додаткова професійна література чи тренінг, ти можеш надіслати запит і реалізувати відповідну потребу.

Якими проектами наразі займаєшся?

– Усі проекти дуже різні і водночас цікаві! Це м’яко кажучи (ред. – посміхається). Ми працюємо з абсолютно різними напрямками, галузями, брендами, країнами. До прикладу, є fashion-індустрія, де представлені останні тренди з показів моди, а є британська книжкова компанія, яка на ринку понад 200 років, і здається, лише на сайті 2,5 мільйони позицій продуктів. Наразі я також працюю над проектом з продажу різних автозапчастин. Всі бренди є достатньо відомі у своїй ніші і для покупців з певних країн, вже давно використовують сервіси і технічні рішення, які в Україні ще поки не представлені на ринку.

022

– Тобто фактично у своїх проектах ти реалізуєш те, що в Україні з’явиться за кілька років. Який функціонал ти би вже впровадив в наших інтернет-магазинах? Чого тобі тут не вистачає?


– В першу чергу, це способи оплати. В Європі та Америці  їх набагато більше. До того ж, за кордоном дуже уважно вивчають user experience, тобто досвід користувачів ecommerce рішення. Там замовники готові оплатити роботи відповідного спеціаліста, який проаналізує сайт і скаже, що треба змінити, аби електронна комерція працювала добре або набагато краще. В нас же на це зазвичай не витрачають зусиль і не надто турбуються про те, аби користувачеві було легко пересуватися сайтом і робити покупки. Та насправді це дуже впливає на лояльність і те, чи повернеться до бренду клієнт наступного разу за покупкою ще, чи порадить продукцію друзям. А це все визначає успішність бренду та в кінцевому результаті приносить дохід.

Другий момент – це адаптація під мобільні пристрої, адже зараз більшість людей користуються саме ними. Так, до кінця цього року кількість користувачів мобільних гаджетів у світі зросте до 4,68 млрд. Тож в розробці переходять до підходу mobile first і спершу для замовника створюють мобільну версію сайту, а вже потім – десктопну.

Чи є українські ecommerce-сайти, які можна ставити в приклад чи анти-приклад з професійної точки зору?

– Не сказав би, що я є дуже активним користувачем українських ecommerce-сайтів, аби розбирати їх детально. Але точно варто відзначити, що цей ринок у нас розвивається і багато доволі непоганих робіт. Щоправда часто «ріже очі» мобільна версія.

Що найцінніше для тебе за 8 років роботи в команді Astound?

– Колектив! Це справжня сім’я. А взагалі я просто дуже люблю людей і якщо хоча б трохи попрацюю вдома, то все одно хочу йти в офіс, бо мені не вистачає спілкування. За ці 8 років у мене тут багато надійних друзів, вже навіть куми є. Ми багато часу проводимо разом і тому відносини – це важливо.

– Чим тебе захоплює робота, яку ти робиш?


– Найбільше мене надихають проекти, з якими ми працюємо. Інколи буває, що одночасно є кілька задач подібного спрямування, але це буває вкрай рідко. Переважно усі проекти дуже різні, що відповідно дає змогу вивчати суміжні галузі та на якийсь час стати експертом в сферах автомобілів, книжок, моди і т.д.

Моя робота – це колосальний досвід комунікації з клієнтами. Важливо вміти зав’язати цей правильний вузлик перших контактів, аби потім працювати на одній хвилі. Довіра у такому спілкуванні, на мою думку, – надважлива.

– З яких країн твої клієнти і з ким найприємніше працювати?

– Сполучені Штати, Німеччина, Італія та Великобританія. Остання країна є основною в моїй роботі вже досить тривалий час. І це напевно найприємніша та найкорисніша співпраця особливо для мого професійного зростання.

– Чи бачиш ти свій розвиток в Astound?

– Безперечно. Кожного дня я розумію, що рухаюсь вперед професійно, вчуся на своїх помилках, працюю краще.

025

– Чи пригадуєш якісь історії з професійного життя, які викликають у тебе посмішку?


– Коли мені був 21 рік, я поїхав до клієнта в Німеччину, аби ближче з ним познайомитися та запустити новий проект. І в один із днів відрядження я спілкувався з проджект-менеджеркою, презентуючи сторінку веб-сайту з формою для реєстрації. Я почав вводити свої дані з 1990 роком народження. Через кілька годин вона підійшла до мене і здивовано запитала: «А це ти просто клікнув на першу-ліпшу цифру чи тобі справді 21 рік?». Я відповів, що це мій справжній вік. Вона ж у відповідь: «Тобі 21 і ти – тім-лід на проекті? Вау!». Специфіка в тому, що німці до 21 року лише закінчують вищу школу, тож про якусь професійну освіту, а тим паче про кар’єрний ріст вони взагалі так рано не думають. У нас же трохи інакше і в ІТ є багато можливостей реалізувати свій потенціал.


Довідка:

Astound Commerce існує на ринку понад 19 років. Головний офіс компанії знаходиться у Сан-Франциско. Сьогодні команда має 8 центрів розробки, з яких три – за кордоном: Колумбія-Меделін, Болгарія-Варна, Словаччина-Кошице та 5 в Україні: Київ, Вінниця, Чернігів, Луцьк та Ужгород.

– Наш профіль – створення комплексних ecommerce рішень для відомих брендів, таких як: Adidas, L’Oreal, Under Armour, Jimmy Choo, Lacoste, Versace. Ми підтримуємо клієнтів у більш ніж 160 країнах світу. Проекти динамічні та цікаві, адже рішення для замовників наші інженери створюють з використанням ecommerce платформи, тобто маємо таких партнерів як Salesforce CC, Magento, IBM WebSphere Commerce. Тривалість одного проекту в середньому – 6 місяців, а склад команд мультикультурний, кількісно може налічувати від 13 до 40 інженерів, – кажуть у компанії.

Сьогодні ужгородська команда налічує понад сотню інженерів. Для порівняння, наприкінці 2011 року, коли офіс лише відкривався, ключова команда нараховувала 8 інженерів. Більшість із них сьогодні ведуть за собою команди, керують проектами та передають знання новачкам.

На правах реклами

Фото: Карл Смутко

75 #
# Astound Commerce # команда # ужгород