Довгий різдвяний обід. Балет Раду Поклітару

"Довгий різдвяний обід" — це балет-роздум про швидкоплинність життя, про те, якими марними, непотрібними справами ми наповнюємо дорогоцінні хвилини, години, роки нашого перебування на землі. Головна сюжетна лінія п’єси оповідає про дев’яносто років з життя сімейства Байярд, що проносяться в вигляді різдвяних обідів.

У низці застіль та свят проходять перед нами долі людей. Немов метелики-одноденки, вони розчиняються в небутті. Яскрава, гротескна хореографія дозволяє без догматичного повчальння достукатися до серця кожного глядача.



"Жінки в ре мінорі" — другий спектакль вечора. Бахівська поліфонія стала джерелом натхнення для автора хореографії. Раду Поклітару "нанизує" на канонічний мелодійний стрижень свої пустотливі саркастичні, навіть комічні хореографічні етюди на тему жіночого свавілля і божевілля. При цьому знайома музика сприймається крізь пластичну призму по-новому, відкидаючи на слухача перш за все невловимий емоційний світ і несподівані мелодійні підтексти.

Фінал балету, завдяки поєднанню космічної музики Баха та сучасної експресивної пластики, за своїм масштабом стає біблійною трагедією. Художнику по костюмах Дмитру Куряті вдалося виконати поставлене хореографом завдання і передати в своїй роботі дух епохи композитора. За сюжетом у виставі 16 головних героїнь, партії яких виконують чоловіки.

— Коли у тебе немає табу, твоя палітра стає багатшою. Багато що може здатися еклектикою, але, оперуючи багатьма стилями, я відчуваю себе по-справжньому вільним, — каже Раду Поклітару.


Довідково:

Раду Поклітару — балетмейстер, творець театру "Київ модерн-балет". У сезоні 2000–2001 працював головним балетмейстером Молдавської національної опери. З 2001 по 2006 рік — на сценах України, Білорусі, Латвії, Росії ним були створені балети, які закріпили за Раду славу одного з головних провідників сучасного танцю і прогресивної балетної режисури на пострадянському просторі.

Вирішальним у долі хореографа стало створення у творчому тандемі з відомим англійським режисером Д. Доннелланом вистави "Ромео і Джульєтта" в Росії (2003).

У 2006 році за ініціативою і при повній фінансовій підтримці відомого українського мецената Володимира Філіппова, Раду Поклітару створює авторський театр "Київ модерн-балет". У результаті загальноукраїнського кастингу було відібрано 16 молодих танцівників. При цьому наявність академічної балетної освіти не була необхідною умовою для прийняття до складу трупи.

Офіційною датою народження колективу є 25 жовтня 2006 року. У цей день у Києві на сцені Національного театру драми ім. І. Франка відбулася прем’єра балету в двох серіях "Кармен. TV". За свій дебютний спектакль театр отримав одразу дві премії "Київська Пектораль" — в номінаціях "Найкраща вистава року" і "Найкраща робота балетмейстера". Виконавиця ролі Кармен Ольга Кондакова була номінована, як "Найкраща виконавиця жіночої ролі".

Багато телеглядачів каналу СТБ дізналися про Раду Поклітару й полюбили його за креативні, проникливі, сучасні й неповторні постановки для учасників проекту "Танцюють всі!". Раду Поклітару взагалі вивів шоу на новий, зовсім інший рівень. Його постановки відрізняються чітко вибудуваною драматургією, нестандартними рішеннями і, звичайно ж, своїми ідеями.


Придбати квитки можна за посиланням.

Varosh

0 #