v35 - Архів

Юрій Турянчик: до лідерства через 3-ій поверх ТРЦ “Щодня”

24 Вересня 2013 8 364

Наш герой став директором одного з найбільших торгово-розважальних центрів Закарпаття у 22 роки – через рік і 2 місяці після запуску проекту.

Юрій не приховує, що на роботу його запросив друг дитинства, але додає, що перед ним стояло непросте завдання.

Він мав чіткий план, однак вважає, що позитивних результатів вдалося досягти завдяки не тільки цьому: зіграли своє характер, амбіції та впертість.

Про усе – у відвертій розмові.

– Я по життю така людина, яка не береться за те, що не може зробити. Для мене дуже важливо не впасти обличчям у багнюку. Тому коли відчуваю, що переді мною відверто зависока планка, то включаю задню передачу. Тобто я тверезо оцінюю будь-яку ситуацію і завжди націлений на перемогу.

Тому я досить довго аналізував ситуацію в "Щодня", перш ніж погодився тут працювати. Переді мною стояла певна задача – не просто слова, а план на рік. І я дуже сумнівався, що зможу його виконати. Але почав працювати, і мені вистачило не 12, а 9 місяців.

Юрій почав з інвентаризації ТРЦ, залучення нових людей, роботі з орендарями та відкриття нових закладів.

– Ми перевірили кожний квадратний метр. Відразу постало два питання: як здати в оренду площу розміром від понад 100 кв. м у Мукачеві, де мрія підприємців – 50 кв. м, та чому пустують площини на першому поверсі під ескалаторами. Реконструкції зайняли у нас 5 місяців.

– Зі мною прийшло спершу дві нових людини, потім ще дві. Це молодь. Точніше однолітки, які були, насамперед, моїми однодумцями та хотіли працювати. Кожен з них закривав напрямок, в якому я і не планував бути експертом. Мова йде про господарську частину, компослуги. До прикладу, їх ми скоротили, фактично, удвічі. Звісно, довелося чимось пожертвувати, але оптимізувати витрати було важливо з огляду об’єкт. І це далеко не моя заслуга. Хіба лише у тому, що визначив енергозбереження як пріоритети у роботі.

– Перші півроку мене взагалі ніхто не сприймав з орендарів, особливо потенційних. Йшла боротьба за кожен магазин. Треба було переконати чимало людей, що їм потрібно взяти в оренду магазин у ТРЦ "Щодня". І така ціль стояла перед 22-річним хлопцем, якому всі казали, що нічого з цього не вийде.

Я зустрічався з людьми, з деякими по кілька разів, але спершу все було марно. Мої розповіді про те, що у "Щодня" піде бізнес, тут буде круто, ніхто не хотів слухати. Це при тому, що ми демпінгували ціни на оренду. Майже відразу я зрозумів, що треба йти через 3 поверх – зробити ставку на розваги.

Судячи з усього, це було правильне рішення: розваги стали ключовим мотивом для великої кількості людей, щоб не просто прийти у «Щодня», а й піднятися на 3 поверх. Відтак шопінг став частиною розваг, їх різновидом.

– Ресторан Daily був уже на завершальному етапі, коли я прийшов у ТРЦ. То була заслуга та ідея виключно Андрія (Балоги, який і запросив Юрія очолити ТРЦ – ред.) Уже незабаром ми відкрили почергово Kinder-кафе, кінотеатр, Веселий вулик. Усе це були масові події. Додайте до цього масоввану рекламу. Люди звернули увагу на наші шалені темпи. У "Щодня" з’явилася відвідуваність навіть без супермаркету на першому поверсі. Тоді зовсім інакше пішли перемовини з орендарями.

Юрій не приховує, що вік був однією з найслабкіших його сторін – у спілкуванні з колективом, орендарями, підприємцями.

– Якщо образно, то спершу всі були налаштовані так: що це за чувак? Хто він і звідки прийшов? Чому він починає командувати? Я мав утвердити себе на особистісному рівні. Це переговори, суперечки, відстоювання та втілення ініціатив, які більшість сприймає негативно. Зізнаюся, я поводив себе доволі жорстко, категорично. Та інакше б нічого не вийшло. Мабуть, я переконав інших своїми діями, наполегливістю.

– Я прямо говорив орендарям, що мене мало цікавлять магазини до 50 кв. м. Не приховував, що націлений на крупних мережевих операторів, бренди. Бо привести товар з Туреччини та Чернівців, або навіть з Італії та розвісити його в магазині – замало. Потрібно працювати з відвідувачами ТРЦ, постійно шукати свого нового клієнта.

Сьогодні зайнятість орендних площ у "Щодня" складає 95%. Є вже впізнавані бренди, так звані «якорі». Ключовий виклик сьогодні – підвищення якості в обслуговуванні та налагодження системності у роботі за всіма напрямками.

Окремим напрямком стали масові заходи: "Щодня" першим на Закарпатті взявся за проведення розпродажів у форматі "ніч знижок", на новорічні свята ТРЦ розігрувало авто, на 3-ю річницю торгово-розважального центру до Мукачева завітала солістка гурту Gorchitza Оля Діброва. Регулярно вечірки та вечори Comedy за участі спеціальних гостей проходять у ресторані Daily.

– Дуже великий досвід у питаннях роботи з персоналом, підбір кадрів я отримав на ЗакарпатЄвроТранс. Там я не працював на керівній посаді, але мав можливість спостерігати за усім збоку, у тому числі за помилками.

На мою думку, з кожною людиною можна домовитися. Це перше. Друге: у кожного є свій ККД. Ти спілкуєшся з людиною і бачиш, що вона може. Я не вимагаю ні від кого більше, ніж він чи вона можуть.

Звичайно, я вивчав досвід інших ТРЦ, їздив до Києва та Львова, спілкувався з топ-менеджерами. Однак чимало рішень все рівно приймалося на інтуїтивному рівні – впорається людина, чи не впорається.

У ТРЦ "Щодня" також розмірковують над відкриттям суші-бару, облаштування виставкових площин. Про супермаркет не йдеться, адже це технічно не можливо.

Водночас, додає Юрій, окрема робота проводиться у закладах швидкого харчування "Бістро": ротація працівників за функціями. Середня кількість чеків на день в обох закладах (на вул.Возз’єднання та Пушкіна) складає 500. Водночас середня вартість обіду коливається від 19 до 24 гривень.

Разом з тим, Юрій продовжує вести перемовини з крупними мережами, які вкрай обережно ставляться до міст з населенням менше 200 тисяч.

– Довести, що Мукачево – це своєрідна агломерація, дуже важко. Хоча на Закарпатті усі знають, куди їдуть на закупки жителі Іршави, Виноградова, Хуста, Берегова. Та як на мене, відкриття Епіцентру стало важливим переломним моментом. Тому очікуємо на прихід нових серйозних гравців. Ми готові й докладаємо задля цього чимало зусиль.

Зокрема, Юрій згадує про концерти "Мукачево скликає друзів", День Св.Мартина, фестиваль "Червене вино" та інші масові заходи у місті, на яких ТРЦ "Щодня" виступає чи організатором, чи активним учасником або спонсором.

Росана Бісьмак, Varosh

Фото: Сергій Мазур

0 #