Виставка фігуративного мистецтва “Лірика” Карпат”

"Бачиш, друже мій, всі люди поділяються на два сорти: ті, хто має заряджений револьвер, і ті, які копають. Тому – копай".*


Наш край здавна асоціюється з мирним трудолюбивим народом, гарними обнадійливими казками та ліричними піснями. Ніби всю свою історію сповідує смиренність та поступливість…

Чи дійсно це так?

Героїка – романтика – міфологія – констатація.

Ідея виставки – переосмислення своєї міфології та її трактування очима художника.

Можливо вся справа в нашому світогляді, де не сприймається ієрархія, а віддають належне горизонтальній співпраці? Можливо.

І це круто! Це найсучасніша організаційна модель і ми в тренді – прагнення до волі і несприйняття авторитетів/кумирів.


Концепт цієї виставки бере початок з виставки "Несоціалістичний реалізм", яка відбулася в Мистецькому арсеналі в 2013 році. На ній був представлений портрет батька Миколи Шугая, написаний Іваном Ільком в 1957 році в с. Колочава. І цей портрет (портрет, не реконструкція або образ) поєднав два різні світи: з одного боку – світ казки з дитинства, де Микола Шугай був одним з казкових героїв, і абсолютно реальний світ живого персонажу історії, свідком якої і був старий Шугай.

Ця виставка – невеликий начерк глобальної теми переосмислення власної історії та стереотипів, як власних так і нав’язаних. Огляд та перегляд своєї міфології, пошук історичних деталей і фактів. Це мікс правди, моделювання, тролінгу, трансформація їх засобами мистецтва і постійне прагнення до свободи – як особистої, так і творчої.

"…на течію втечем
я перший – ти за мною".**

В рамках виставки пройде спецпроект Олеся КРОМПЛЯСЯ "ПРОМКА".

Унікальні та правдиві фотографії військового кореспондента про російсько-українську війну.

Ці фото – жорстке документальне підтвердження і теми виставки “Лірика” Карпат”, хоча події, які вони описують знаходяться далеко від Карпат, але учасниками яких є багато людей з цього краю.

Куратор: Михайло Ілько.


* Цитата з фільму Серджо Леоне “Хороший, поганий, злий”

** Дмитро Корчинський “Посттравматична рапсодія”

0 #