Мода - Архів

Ultrasмодний одяг: онлайн-магазин для футбольних фанів, кежуал-бренди з підтекстом

13 Червня 2013 8 723

В Ужгороді вже кілька років функціонує інтернет-магазин з продажу речей у стилі кежуал. Специфіка його полягає у тому, що переважна більшість представлених там брендів – марки, які мають сакраментальне значення для футбольних ультрас. Як і будь-яка інша поважаюча себе субкультура, організована спільнота футбольних фанів має свої закони і непорушні принципи, зокрема у підборі одягу.

Продавати речі певних брендів через інтернет – ідея, яку успішно втілив активний функціонер ужгородських ультрас Юра. Своє прізвище він попросив не вказувати, зайва увага футбольним фанатам ні до чого, втім про те, як купувати та продавати речі через інтернет він нам радо розповів.

– Як ви продаєте свої речі через інтернет та як їх знаходять люди?

– Ми – специфічний магазин і речі продаємо не зовсім так, як інші подібні крамниці. У нас немає власної платформи для розповсюдження одягу, адже особливої потреби у ній не було – ми щось завозили і майже все миттєво розбирали – виставляли фотографії на різні сайти, звідки люди все і розкуповували.

Зараз все продається через соціальні мережі vkontakte та facebook. Викладаємо світлини на фотохостінг, кому цікаво – контактує з нами через icq чи skype – і все.

Раніше проблематичним було організувати процес швидкої та надійної доставки, адже окрім Укрпошти нічого не існувало. Зараз же є різні кур’єські служби, з якими зручно працювати в межах України. Із замовленнями з Росії ситуація дещо складніша – в Москву ми передаємо речі потягом, а от в регіони – поштою, що виходить довго та дорого, але все одно значно дешевше, ніж у звичайних магазинах.

– Як ви обираєте товар, звідки його берете?

– Це доволі кропіткий процес, адже ми вишукуємо найбільш вигідні пропозиції в інернеті, частину речей замовляємо з Англії, де у нас є своя людина. Нерідко ми купуємо одяг на аукціоні ebay – шукаємо, робимо ставки, чекаємо. Під час сезонних розпродажів ми скуповуємо те, що залишається, цим і пояснюється низька ціна і відсутність розмірної сітки. 

– Ви продаєте не випадкові бренди, а марки, які в пошані у футбольних фанів. Розкажи про одяг, за який можна отримати по пиці від футбольних ультрас?

– Те, що ми зараз продаємо – переважно англійські кежуал марки. Ми від самого початку позиціонували себе як продавців речей для футбольних фанатів. У субкультурі ультрас є певні правила та загальноприйняті канони. Існує набір брендів, які ми носимо і ставимося до них дуже ревно.

Кілька років тому, розгулюючи містом, будучи одягненим у бренд, який вважається футбольним – можна було отримати по шиї. Ультрас зупиняли людей на вулиці, з’ясовували приналежність до спільноти футбольних фанатів, дізнавалися за який клуб вболіває людина і відповідно до відповіді – реагували.

Однак зараз такі ситуації є поодинокими – іноді вони трапляються у Львові, можливо в якихось інших містах, але вже не в Ужгороді. У субкультурі ультрас одяг – це своєрідний спосіб ідентифікації, по ньому фани впізнають один одного. Відтак, коли зустрічаєш у своєму місті незнайоме обличчя, одягнене «по фірмі» – треба переконатися, що це – не представник ворожого клубу.

Найбільш розповсюджені бренди, по яким раніше вирізняли футбольних фанів – це Fred Perry, Ben Sherman, Stone Island, Lacoste та Adidas Originals. Раніше все це було неможливо знайти і знали про ці марки лише обрані, зараз же їх носять всі, хто хоче.

Контингент наших покупців останнім часом суттєво змінився. На початку одяг у нас замовляли лише футбольні фани, а сьогодні це і хіпстери, і брейкери – хто завгодно. Кілька років тому потреба у цих речах стояла дуже гостро, ми з друзями нишпорили по секонд-хендам, де іноді траплялися розтягнуті потаскані футболки потрібних фірм. Інтернет зробив все доступним, а наше хобі поступово переросло у бізнес.

– Раніше ви замислювалися над тим, щоб зробити власний street wear бренд, чи є такі амбіції зараз?

– Безумовно, є. Ми не відкидаємо цієї ідеї, логотип та концепція вже розроблені. Однак, треба все ретельно продумати. Щоб виготовляти якісні речі, відшиті в Україні треба залучити неабиякі інвестиції, тож ціна готової одиниці одягу буде не нижчою за вартість відомих британських марок. Втім, відкривати фізичний магазин в Ужгороді ми точно не будемо, основним ринком залишиться інтернет. Імовірніше за все, перші кроки у цьому напрямку ми зробимо вже цього літа.

Вікторія Рижова, Varosh.com.ua

Фото: Віктор Дьомін

0 #