Ідеї

Varosh FM: прообраз першого закарпатського інтернет-радіо

7 Травня 2013 2 938

У невипадковий день ми раді презентувати нашу нову рубрику. Вона – це початок шляху до чогось більшого та амбіційнішого.

У День Радіо ми публічно обіцяємо докласти максимум зусиль до створення першого закарпатського інтернет-радіо. Починаємо з подкастів (podcast) – ексклюзивних міксів провідних закарпатських і не тільки діджеїв.

З моменту задуму рубрики Varosh FM до її запуску пройшло вже трохи часу. Відтак назбиралося трохи матеріалу, деякий вже навіть можна було конспіративно прослухати в мережі.

Та перш ніж запросити вас до прослуховування першого подкасту від DJ WAZA ми хотіли зосередити увагу на ідеї інтернет-радіо. З її обґрунтуванням нам допоміг музичний редактор чи не єдиної в Україні радіостанції з альтернативним музичним форматом «Тиса ФМ» Олег Стащишин. Йому слово:

– Останнім часом фахівці констатують падіння рейтингів fm-радіостанцій, а майже всі найпопулярніші хвилі змагаються за прихильність інтернет-аудиторії. Це – природне явище, адже для утримання fm-станції потрібні чималі ресурси, в тому числі і фінансові, це обумовлює появу певних обмежень та ризиків – у постійній боротьбі за рекламодавців редакторам доводиться дотримуватися шаблонів, уникати свіжих підходів та експериментів з контентом. Онлайн-мовлення дозволяє відносну свободу, незалежність від тематичних планів і тиску керівництва, багатоформатність та мобільність. В осяжному майбутньому інтернет буде всюди, в тому числі в автівках та усіх мобільних телефонах. Слухачу буде простіше знайти свою хвилю в телефоні, не переживати за поганий сигнал та обирати музику, яка подобається. Найбільші світові мережеві радіостанції вже давно створили інтернет-радіо з різними музичними напрямками, вони усвідомлюють, що втримувати слухачів лише на fm-частотах неможливо.

Закарпатська аудиторія цілком готова до появи інтернет-радіо, чимало людей регулярно прослуховують подкасти, діджейські сети та інші аудіо-файли, викладені в мережу. Я вважаю, що закарпатське онлайн-радіо має пропонувати кілька підстилів та обов’язково мати регіональну підв’язку. У прямих ефірах особливої потреби не бачу, а от короткі локальні рубрики з корисною та цікавою інформацієї, пов’язаною з Закарпаттям – дуже бажані. Вдень ефір зазвичай складається з музичних композицій, які структуруються за класичними правилами формування плейлистів на радіостанціях, а ввечері – доречні авторські передачі, подкасти, діджейські сети тощо.



Слухачу треба надати можливість обирати музику з кількох основних форматів – хіп-хоп, електроніка, соул та фанк чи інді-рок. Втім, немає жодного сенсу створювати онлайн-радіо з чартовими поп-хітами, такого контенту забагато як в fm-діапазоні, так і в інтернеті.

Ідеологічно, звісно, я завжди за те, щоб підтримувати якісний продукт власного виробництва, цікавих закарпатських музикантів потрібно знаходити та просувати. Регіональний фактор має лягти в основу розкрутки самої станції на теренах області, та відкривати приховані музичні і культурні скарби широкому загалу.

Я щиро вірю в те, що при грамотному підході можна за короткий час вийти на самоокупність, а згодом навіть зробити інтернет-станцію прибутковою.

0 #