Ідеї

Освіта: навчання за системою Монтессорі в Ужгороді

6 Жовтня 2015 4 674

Серед найбільш самобутніх педагогічних систем у світовій педагогічній практиці є метод італійського педагога, лікаря, філософа, антрополога Марії Монтессорі (1870-1952), який протягом століття з успіхом працює в навчальних закладах майже усіх демократичних країн світу. Нещодавно в Ужгороді з'явився дитячий розвиваючий центр "Зростайко", в якому навчають саме за цією системою.

– У будь-якій Школі Монтессорі, в будь-якій країні світу ви відчуєте особливий моральний комфорт, доброзичливість, піднесений настрій, впевненість у дитині, вчителі. В атмосфері Школи Монтессорі дитина відчуває себе напрочуд спокійно й вільно. Вона має свободу, вміє нею користуватися, щодня приймає рішення, робить свій власний вибір, вміє мотивувати свої дії і, найголовніше – постійно відчуває бажання навчатися, – кажуть у центрі.

Монтессорі-напрямок пропонує розумну структуровану систему, яка дозволяє дитині розвиватися в її власному темпі, відповідно до її здібностей, використовуючи спеціально розроблені Монтессорі-матеріали. Допоможи мені зробити це самому – основний девіз педагогіки Монтессорі.

– Метод заснований на глибокій повазі до особистості, оберігає її від домінуючого впливу дорослого, дає можливість кожній дитині зростати і розвиватись, відчуваючи свою незалежність. У спеціально створеному розвиваючому середовищі дитина може вибирати роботу, яка приваблює її й відповідає її внутрішнім інтересам. Вона може тренувати свої відчуття вільно й спонтанно; дитина сповнена ентузіазму та насолоджується своєю діяльністю, тому що вона робить те, що вона прагне робити, а не те, на що їй хто-небудь вкаже, – розповідають педагоги центру.

Метод Монтессорі всебічно розвиває особистість дитини: її розумові здібності, логічне мислення, ініціативність, вміння робити власний вибір.


Тодлер-клас (1-2,5 роки)


Особливість роботи тоддлер-класу полягає в організації підготовленого середовища, яке характеризується порядком, естетикою і простотою. В середовищі класу є дуже багато яскравих і цікавих речей, які напрочуд приваблюють дитину, запрошуючи її до активності.

– Вивчаючи можливості розвитку дитини, Марія Монтессорі дійшла висновку, що основи особистості та пізнавальний інтерес закладаються до трьох років. У тоддлер-класі нашого Центру для цього створені відповідні умови. Пропонуючи максимум спонтанності, метод Монтессорі дає можливість кожній дитині, незалежно від віку, досягти певного рівня обов’язкових вікових знань, – кажуть у центрі "Зростайко".


Середня (2,6-4 рр) та дошкільна (4-6 років) група


Програма дошкільного класу включає в себе трирічний цикл, який за теорією Марії Монтессорі відображає розвиток дитини, визначений на основі спостереження за нею.

В Центрі "Зростайко" працює різновікова група, розвиток дитини відбувається у заданому природою темпі, дитина виховується як особистість і як член суспільства, в якому вона живе.

Широкий спектр можливостей усіх дітей у різновіковій групі поступово виробляє терплячість, сприйняття один одного, атмосферу підтримки та взаємодопомоги. Старші діти, маючи більший досвід, ніж молодші, служать прикладом для них.
Програмою передбачено постійно виховувати прагнення до мирного співіснування і розуміння, що тільки від спільних зусиль та зусиль кожного окремо можливе існування взагалі.

Головна мета дошкільної програми — підготувати дитину до розуміння і сприйняття самої себе, набуття навичок, які найповніше розкривають її потенціал. Найбільша увага акцентується на підготовці дитини до реального життя, що є основою інтеграції її в суспільство.

Для кожного з видів діяльності існує конкретний матеріал Монтессорі, який допомагає дитині досягти певної мети. Дошкільна програма прогресивна і динамічна за своєю суттю.

Для роботи з дитиною постійно готується новий матеріал, який відповідає вимогам її розвитку, становить для неї інтерес, стає навколишнім середовищем, в якому вчитель Монтессорі заохочує дитину до будь-якого виду діяльності, завжди з позитивним акцентом. Таким чином, дитина поступово здобуває довіру вчителя, який заохочує до нової роботи і допомагає їй відчути впевненість у своїх діях.

В монтессорі-класі все облаштовано для всебічного, гармонійного розвитку дитини. Цьому найкраще сприяє те, що кімната поділена на 5 сфер розвитку: практичне життя, сенсорика, мова, математика і культура. Кожній дитині надається можливість обрати вид діяльності за її індивідуальними інтересами.

Монтессорі діти:

Педагогічна система Монтессорі здобула всесвітнє визнання й повагу, витримавши перевірку часом. Тисячі шкіл та дошкільних закладів працюють за цією системою. На сьогодні у Великобританії за цією методикою працюють близько 20% шкіл, в Нідерландах – 40% шкіл, в США нараховується більше 5 тисяч Монтессорі-шкіл та центрів. Монтессорі-педагогіка найкраще готує дитину до життя у швидкоплинному світі.

Переваги Монтессорі-підходу порівняно з традиційним методом навчання:

– В основі методики Монтессорі, за якою працює наш центр, лежить оригінальна методика італійського лікаря, педагога і психолога Марії Монтессорі. Метод успішно працює в усьому світі вже більше 100 років. У центрі педагогічної системи Монтессорі стоїть дитина з її неповторними внутрішніми вродженими можливостями, унікальними здібностями, з її потребами, тенденціями, особливостями фізичного, фізіологічного і психічного розвитку. За Монтессорі радість вчитися – одна з головних особливостей дитини, – розповідають у центрі.

Дитина виконує величезну роботу – пізнає світ і себе самого. Особливі навчальні матеріали, спеціально виготовлені для центру, створюють правильне навчальне середовище. Вони розвивають всі органи чуття, привабливі і зручні. Малюки відчувають потребу в навчанні, пропускаючи зовнішній світ через себе. Діти вчаться вибирати, знаходити вихід з будь-яких ситуацій, накопичуючи свій власний досвід пізнання.

– Заняття за методом Монтессорі – це вільна робота дітей у підготовленому середовищі при взаємодії зі спеціально навченими педагогами, які можуть зрозуміти і прийняти індивідуальність дитини. Яким вистачає терпіння не натаскувати дітей, а вирощувати їх як особистість. Кому вистачає мудрості за витівками і пустощами дитини побачити її справжню потребу в розвитку і делікатно допомогти. Хто сам готовий постійно вчитися, розвиватися, вдосконалюватися, щоб не відстати від наших дітей, – кажуть засновники центру.

Навчання педагогів методиці проводить Монтессорі-педагог з Німеччини Керолайн Макфарлен. Заняття з дітьми проводяться за допомогою оригінальних дидактичних матеріалів.

У садочку діти займаються усіма вищеперерахованими заняттями згідно розкладу, але дитина може відвідувати лише обрані окремі заняття: наприклад, приходити у центр лише на заняття з англійської мови або з мистецтва, ритміки чи підготовки до школи.

Діти знаходяться у центрі з 9.00 до 19.00, також є можливість перебування дитини неповний день. Крім фахівців-предметників, дітками займаються два педагоги та няня. Є умови для денного сну, харчуються дітки в окремій їдальні за спеціальним дитячим меню.

Діючі групи: для дітей віком 1-3 років, для дітей віком 3-4 роки, для дітей віком 4-6 років.

Контакти дитячого розвиваючого центру "Зростайко":

Varosh

0 #