Гаражні компанії або стартапи – поняття, які зустрічаються все частіше у бізнесовій сфері. Інновації та новітні технології можна розвивати і в перспективі заробляти на цьому серйозні гроші – це аксіома.
Про нові форми бізнес починань та безмежні можливості для молодої генерації ми поговорили з Миколою Довгошеєм, колишнім ужгородцем, який сьогодні живе та працює у Празі в компанії EasycoreMediaLtd.
#1
Стартапи це насамперед нові ідеї. Саме вони у геометричній прогресії рухають світ вперед. Експериментуйте, створюйте, дивуйте. Ви можете працювати у вже створеному стартапі, але тоді вас має повністю задовольняти ідея, навколо якої ведеться робота. У протилежному випадку варто створювати компанію самому і жити своїм бізнесом. Згадайте цитату з фільму «Соціальна мережа»: «Всі студенти Гарварда знають, що краще створити роботу, аніж шукати роботу!».
#2
Багато стартапів закриваються від нестачі фінансів, що зумовлено браком інвесторів, або ж через невміння раціонально розподіляти гроші. Якщо у вас є хороша ідея, і ви плануєте на всі 100 відсотків займатися своєю справою, існує багато конкурсів та конференцій для молодих підприємців. Один із таких проводять щороку в Києві, це – IDCEE.
Конкурс існує для того, щоб ви знайшли інвесторів, а інвестори – вас. Втім, треба бути обережним, якщо почнете співпрацювати з інвестором з поганою репутацією, більше фінансової підтримки ви не знайдете, і навпаки якщо у вас інвестує авторитетна людина – ви з легкістю знайдете подальше інвестування.
#3
Важливо завжди вчитися та самовдосконалюватися. Інколи робота в стартапі може зайняти у вас 7 днів на тиждень, головне, бути готовим до цього.
#4
Потрібно вірити у себе та свій проект. Навіть якщо оточення вважатиме його безуспішним і неприбутковим, не треба зупинятися. Можна лише згадати, що такі багатомільйонні компанії як Facebook, Instagram та Twitter також колись були стартапами.
#5
Якщо ви є власником стартапа, то пам’ятайте, щонайважливішим ресурсом для вас є люди, які задіяні у процесі. На початковому етапі, сам продукт не несе такої цінності, як ті, що працюють на вас. Правильно сформована команда – головний двигун, який має розуміти ринок і бути гнучким до його вимог.
#6
Старпати часто бувають інтернет компаніями, які дозволяють працювати вдома, в кафе або ж на мальовничому острові у Карибському морі. Не все створюють в Америці, більшість ідей подає Європа та Азія, але американці мають унікальну інтуїцію до ринку. До речі, Skype був створений в Естонії, і також був стартапом. Коли молода компанія зіткнулася з браком фінансів, то почала пошуки інвестора. Вони звернулися до однієї з найбільших на ті часи інтернет компаній в Україні та попросили близько 10 тисяч доларів. Втім, отримали відмову.
Згодом, Skype був проданий Майкрософту за 8,5 мільярдів. На одній з конференцій, шефа тієї української компанії запитали, про що він шкодує найбільше в світі, він відповів, що не може пробачити собі того, що не розгледів потенціалу у проекті Skype.
Вікторія Рижова, спеціально для Varosh.com.ua