Ідеї

Ідеї: пошук роботи через рекрутингову агенцію

11 Грудня 2013 4 300

Рівень зайнятості населення у першій половині цього року збільшився майже на 100 тисяч працевлаштованих людей, на відміну від статистики за цей самий період у 2012 році. Такі прогресивні темпи, звісно, позитивним чином впливають на надії безробітних, проте тема пошуку роботи все одно обговорюється частіше, ніж зміни погодних умов.

Згідно даних Державної служби статистики, топ-10 відкритих вакансії у першому півріччі 2013 року виглядає наступним чином:

Найрезультативнішими методами пошуку роботи сучасні українці вважають Інтернет і, як би це дивно не звучало, власні знайомства. Багато хто звертається й до газетних чи вуличних оголошень. Частина безробітних знаходиться на обліку у Державній службі зайнятості України. Проте, поки не багатьом відоме таке поняття як рекрутингова агенція і чим вона займається. Ми поспілкувалися з Іриною Прокопенко, керівником чи не єдиної компанії в Ужгороді, що працює у цьому напрямку. Далі пряма мова:

Ми називаємось центр підбору та навчання персоналу. З самого початку ми розвивалися виключно як рекрутингова агенція. Трохи згодом з’явилися нові напрямки діяльності – оцінка персоналу, навчання, тренінги, семінари і маркетингові дослідження.

Основною нашою задачею є знайти кваліфікований персонал для роботодавців, клієнтів, які замовляють у нас послуги.

Люди, які в пошуках роботи, приходять до нас, заповнюють анкету або приносять готове резюме. Далі йде детальна співбесіда, яка визначає, чого саме хоче людина, на яку посаду вона може претендувати. За наявності потрібних вакансій, ми направляємо кандидата на наступне інтерв’ю, у залежності від форми, яку вимагає роботодавець – індивідуального або групового характеру.

У разі відсутності на даний момент вакансій у нашому активі, дані про людину, яка шукає роботу, потрапляють до спеціальної бази, що постійно оновлюється і як тільки з’являються нові пропозиції по працевлаштуванню ми розглядаємо потенційних кандидатів з наших списків.

Усі приховані таланти та особисті якості охочих знайти роботу визначаються менеджерами з підбору персоналу безпосередньо на співбесіді. Особливо такі акценти робляться зі студентами, котрі щойно закінчили університет і не мають досвіду роботи. Вища освіта, нехай навіть стереотипно прозвучить – дає певне логічне мислення, можливість чітко та грамотно формулювати свою думку і висловлювати її.

Необхідний досвід роботи від 2 до 10 років – це міф. Коли роботодавець акцентує увагу на таких вимогах, ми задаємо наступне питання – якщо людина буде варта того, щоб її почути, але не матиме жодного дня досвіду роботи – ви її вислухаєте? Формулюючи це питання таким чином, усі йдуть на зустріч.

Приходить студент, у нього горять очі, ми бачимо що він хоче працювати. Він випромінює юнацький максималізм, який варто використовувати відразу, тому що з часом вогонь в очах може згаснути і ставлення до життя теж зміниться. Зараз багатьом роботодавцям притаманне сучасне мислення і вони готові приймати таких людей, а дехто навіть зауважує, що не важливо, де кандидат працював і як довго, головне, щоб хотів щось робити.

Ті, кого ми працевлаштовуємо – це кандидати, а клієнти – це роботодавці, які відкривають вакансії. І з одного боку, і з іншого нас оточують люди, про що завжди варто пам’ятати. До нас звертаються роботодавці, які цінують свій час і вважають, що займатися пошуками персоналу – це не їхній профіль. Вони прагнуть розвивати бізнес, думати, планувати, аналізувати, а що стосується підбору персоналу – це завдання компаній, які виконують його якісно і правильно.

Незважаючи на те, що для закриття замовлення у середньому необхідні 2 тижні, буває так, що з першого разу не вдається влучно підібрати потрібну людину. Ми влаштовуємо другу, третю співбесіду і йдемо до кінця, поки не знайдемо для клієнта саме того кандидата, який залишиться працювати на тривалий час.

Після закриття замовлення, кандидати на певну посаду проходять випробувальний термін. Для нас це свого роду гарантійний період, для роботодавця це впевненість у тому, що він не заплатив за кота в мішку.

Щодо ситуації з роботою на Закарпатті – впевнено можна заявити, що сфера готельно-ресторанного бізнесу як процвітала, так і буде процвітати. Так само сьогодні масово отримуємо замовлення в роздрібній і в гуртовій торгівлі – продавці-консультанти, супервайзери, мерчендайзери, торгові представники.

У нас в наявності завжди є приблизно до 50 вакансій, 80% яких ми закриваємо відразу.

У сферу послуг нашої компанії входить оцінка персоналу, різного роду тестування для працівників і керівного складу. Наприклад, роботодавець замовив провести тестування, хто з його 5 менеджерів середньої ланки може піднятися сходинкою вище і стати керівником певного напрямку. Ми проводимо кабінетне дослідження і надаємо безпосередньо сухі дані – результат про те, хто з них володіє лідерськими якостями, хто зможе виконувати ту чи іншу роботу на вищому рівні. Варто знати, що так буде не завжди, адже оцінюється потенціал людини на даний момент.

У свою чергу існують практичні дослідження якості роботи працівників, так званий метод таємного клієнта. Люди, під виглядом звичайного клієнта, звертаються до працівника офісу, банку або певного закладу чи установи і паралельно оцінюють рівень його роботи. Порівнюючи з тестуванням це більш реальний і гарний показник якості роботи персоналу. Добре пройшовши таємного клієнта працівники можуть отримати бонуси і винагороду, а заваливши цей екзамен – штрафи і догани.

Ще одним видом нашої діяльності є відкриті і корпоративні тренінги з підвищення рівня продаж, мотивація та розвиток персоналу, обслуговування клієнтів, поведінка в конфліктних ситуаціях та багато інших. Традиційно їх проводять досвідчені тренери. Вартість тренінгу визначається в залежності від його тривалості та запрошеного тренера.

Сьогодні у базі центру підбору та навчання персоналу "Пошук" є понад 12 тисяч резюме. Найчастіше роботодавці шукають працівників у таких сферах як торгівля та обслуговування. Це посади торгового представника, кухаря, офіціанта, касира в банк, бухгалтера та продавця-консультанта. Але досить важко знайти людей, які хочуть працювати.

Центр підбору та навчання персоналу "Пошук"


Вдало складене резюме – один з найефективніших засобів пошуку роботи:

1. Ви маєте лише один шанс просунутись за допомогою резюме — у той момент, коли його читають вперше. Як правило, на перегляд резюме витрачається не більш 2-3 хвилин. І якщо за цей час звернути на себе увагу не вдалось — значить, резюме не спрацювало.

2. При написанні резюме додержуйтесь принципу вибірковості. Інформацію для резюме слід відбирати, виходячи з його цілей. Інакше кажучи, до резюме варто включати опис саме тих аспектів вашого досвіду, які можуть бути значимими для майбутньої посади. І якщо ви займалися науковою роботою і одночасно консультуванням, у резюме, спрямованому на одержання роботи у галузі комерції, не варто описувати ваші наукові досягнення і наводити список наукових праць — краще навести навички та знання, набуті у процесі консультаційної діяльності.

3. Вдале резюме може стати приводом для інтерв’ю, тобто особистої зустрічі з роботодавцем, але ще не гарантує запрошення на роботу. Ваша мета — домогтися, щоб людина, яка читатиме резюме, захотіла б зустрітися з вами особисто.

Олександр Кіпа, Varosh

Фото: Микола Романовський

0 #