Мода - Архів

Ягідний сезон від Наталії Шталь

5 Липня 2016 5 170

Зберегти частинку яскравого теплого літа можна за допомогою різних засобів – фото, фарб, консервування.

А от ужгородська дизайнерка Наталія Шталь винайшла власний чудовий і оригінальний спосіб. Її прикраси у вигляді соковитих ягід стали справжнім трендом. Різнобарвні апетитні кольє з майже живих черешень, вишень, шипшини, ожини, чорниць, а також компотного міксу припали до душі закарпатським дівчатам, завоювали прихильність столичних та зарубіжних модниць. Про прикраси з позитивом і емоціями – розповідь авторки.


Про себе


Я дизайнер широкого профілю. Дизайн прикрас – один із проектів, якими я займаюсь. Взагалі, за освітою я інженер-будівельник, закінчила УжНУ, кафедра міського будівництва і господарства. Тож по суті я господарник. Потім вчилася в Німеччині на архітектурному факультеті та працювала на кафедрі скульптури. Курсову роботу робила з каменя. Всім сподобалося, її забрали на виставку і запропонували працювати помічником викладача. А таким помічникам там дозволяється не платити за матеріали і можна робити будь-які проекти.

У Німеччині система освіти така – треба набрати певну кількість балів, щоб тебе допустили до дипломної роботи. Таким чином, я змогла брати участь у всіх проектах, які виконувалися на кафедрі. Працювала з фанерою – я її пиляла, гнула, робила меблі. Працювала з пластиком, склом, гіпсом, глиною, каменем, кувала срібло, варила метал, робила скульптури з різних прутиків. Перепробувала все, бо дуже люблю працювати руками. Звідти всі мої прагнення зробити меблі, інтер’єрний декор, скульптури.


Ідея


Ягоди я любила завжди. Кожне літо у дитинстві проходило у селі Невицьке у тітки на дачі. Там всюди були ягоди. І літо асоціювалося з пригорщами малини, черешеньками-сережками за вухами, нанизаними у вигляді намиста полуничками. Пройшли роки. І одного разу я вирішила зробити картину з шипшиною. Основне тло повинно було бути написаною фарбами – сірий зимовий пейзаж, а об’ємним елементом до нього кріпилася гілочка яскравої шипшини. Я хотіла, щоб ягоди були максимально живими. І спробувала зробити їх із глини.

Картина чомусь так і не була завершена, я взялася за інші інтер’єрні проекти. Гілочка шипшини довго лежала на столі. І всі, хто заходив у студію, дивувалися, що шипшина досі не зів’яла. Питали, як це я її так законсервувала. Якось ми розмовляли з колегою, прикладали шипшину до голови і подумали, що з неї можна зробити віночок. Але подруга з Німеччини підкинула ідею кольє, мовляв, тоді їх буде можна одягати щодня, а не в якісь особливі моменти. От тоді прийшла задумка зробити не тільки шипшину, а й інші ягоди.


Робота


Ми почали ліпити. Десь місяців три тривали експерименти. Треба було розробити таку технологію, щоб ягоди не розвалювалися, не потріскалися. Для цього треба було весь час щось дошліфовувати, підбирати, пробувати різні за властивостями матеріали, змішувати фарби. Дивилися, як вони себе поводять – щоб не обдиралися, не линяли, не залишали слідів на одязі і при цьому виглядали максимально натурально. Далі їх треба було до чогось прикріпити. І коли я остаточно придумала весь технологічний процес, тоді вже народилися ці прикраси.


Подача


Логотип у мене вже був давніше, як дизайнера. Але з появою прикрас, довелося всю мою роботу розділити на 3 напрямки: інтер’єри, дизайн (прикраси і таке інше) та арт (картини, елементи декору, розпис інтер’єрів). Також ми задумалися про упаковку, адже прикраси потребували гідного представлення. Якщо десь їх показувати, то просто навішати на якусь гілку – банально. Тоді ми придумали коробочки, зверху логотип, додали сіна, стрічку – і все зрослося.


Успіх


Невдовзі абсолютно випадково нас запросили взяти участь у ярмарку "Made in Ukraine", який проходив у Києві за участі багатьох національних виробників. Ми взялися і зробили багато прикрас – вся студія перетворилася тоді ніби на базу з консервування. Зате виставковий стенд користувався популярністю. Всіх притягували соковиті ягоди. Момент успіху я для себе визначаю тоді, коли до нас крізь натовп людей намагалася пробратися одна бабуся, а інша її тягне в інший бік і каже: "Ходімо, це імпортна ожина, не смачна". Я дуже сміялася. Потім до нас підійшла дизайнер одягу Ольга Мей, відразу купила кілька кольє і запропонувала співпрацю. Ось так: їхали до Києва з повними валізами, приїхали з порожніми. І з новим завзяттям взялися до роботи.


"Міс-Ужгород"


Якось нам зателефонували і попросили в оренду прикраси для фіналісток конкурсу "Міс-Ужгород". Портрети із фотосесії з’явилися в Інтернеті, соціальних мережах, і нас почали шукати, замовляти. Швидко зростала кількість клієнтів. Тепер наші прикраси носять Джамала, Ірина Галай, редактори модних глянців.


Емоції


Ми не зупиняємося на досягнутому. Експериментуємо з різними ягодами і фруктами. Із останніх досягнень – малина. Вона довго не вдавалася. Це складна ягода. Навіть зараз вона не така, як справжня. Взагалі, конкурувати з Богом наївно. Повторити ідентично природу все одно не вийде, бо природа завжди красивіша, ніж її копії. Але зробити щось, що викликає у людини емоцію – цілком реально. Тому найперше ці ягоди – – це позитивна емоція. Це зв’язок із дитинством, літом у бабусі, малиновими кущами на дачі. Ягода у будь-якому випадку ні в кого не викличе негативної емоції. А буває, хочеться і зовсім ексклюзив зробити. Так з’явилися патисони, які я виготовила для подруги, Наталії Донської, що займається карвінгом і має справу з овочами.


Плани


Якби я займалася виключно прикрасами, то цей напрямок швидше б розвивався. А оскільки основна моя робота – інтер’єрний дизайн і декор, то до всього руки не доходять. Але вже рік виношую ідею технологічного ускладнення і вдосконалення прикрас. Наприклад, мені хочеться зробити кольє, яке б світилося. Я собі вже це бачу, але як воно остаточно буде, нехай залишиться сюрпризом.


Авторство і плагіат


Коли я роблю щось і люди задоволені, я радію і щаслива від цього. Якщо у когось виникає бажання щось зробити своїми руками замість того, щоб займатися чимось негативним, у мене це також викликає радість. Якщо комусь, не знаючи технології і наших експериментів, вдасться це повторити, я зрадію – значить, талановита людина. Але якщо людина розумна і талановита, то вона на базі цього створить щось своє. А підробка – вона й залишиться підробкою. Без душі і імені. Немає сенсу боротися з плагіатом у хендмейді. Я за цей час придумаю щось інше і витрачу свою енергію на створення ще чогось гарного і позитивного.


Дорого-дешево


Ціна наших виробів – від 1200 грн. "Малина" і "Компоти" – найдорожчі. Спочатку всі кричали, що це дорого. Але я досі вважаю, що це дешево. Тому що можна порахувати, скільки праці туди вкладено, часу, скільки було проб і експериментів, скільки невдач відправлено у смітник, доки ти досяг потрібного результату. Є формула, як розрахувати ціну хендмейду. У неї закладені ім’я, час, матеріали, робота, реклама, транспорт – це мінімальна вартість. Та й навіть не у витратах справа. А в ідеї, оригінальності прикраси.

Дівчата, які вже носять наші ягідки, розповідають, що завжди опиняються в центрі уваги, викликають захват і посмішки. Крім того, такі прикраси – це завжди безпрограшний подарунок, бо знову ж таки – викличе тільки приємні емоції у того, кому його дарують. Люди вже починають це розуміти. І на авторські речі, зроблені майстерно з душею, добром і любов’ю, буде попит. Оригінальні авторські прикраси завжди матимуть своїх клієнтів і шанувальників.

Лариса Липкань, Varosh

Фото: Олександр Смутко

0 #