Життя

Лавка прянощів Coriander: тисяча і один аромат

22 Липня 2016 5 864

Тиждень тому відкрився перший в Ужгороді магазин прянощів та спецій. Відчуваючи особливу кулінарну вдячність до інгредієнтів, без яких неможливо уявити собі бодай якусь з наших улюблених вишуканих страв, ми завітали до цього царства приправ.

Coriander – сімейний магазинчик зі всіма випливаючими: тут ви не просто купите додаток до своєї вечері, а ще й, скоріш за все, почуєте цікавий рецепт, дізнаєтесь щось нове про улюблену пряність та отримаєте потужний позитивний заряд від особистого спілкування з продавцями, що часто відбувається, коли за діло беруться ентузіасти своєї справи.

– Ідея відкрити магазин, цілком присвячений спеціям, з’явилася два роки тому. Моя мама дуже любить спеції, постійно додає їх в усі страви, це почуття передалося й мені. Я був трохи здивований, коли дізнався, що зараз мало де можна купити чисті спеції, часто вони бувають з домішками, що не дуже приємно по відношенню до покупця. Ми не знайшли жодного закладу з прянощами в Ужгороді, хоча часто бачили такі за кордоном, тож вирішили все ж спробувати, – розповідає засновник лавки Станіслав.

Торік Станіслав одружився з Катериною, яка також є співзасновницею закладу. Молодята вирішили не вирушати у занадто далеку медову подорож, а використали весільні подарунки у якості стартового капіталу.

– Містяни сприймають магазин дуже позитивно, особливо в захваті діти – спеції яскраво виглядають і ще яскравіше пахнуть, тому уваги їм не займати, – з посмішкою ділиться Катерина.

Зараз в асортименті магазину 73 найменування, але скоро очікується розширення – додадуться сухофрукти та солодкі прянощі. Втім, і без цього в лавці точно знайдеться незнайомий аромат: барбарис, бодян, сумах, чорна або гімалайська рожева сіль – це ті, які найбільше вразили нас своїм видом та якостями. Але приз глядацьких симпатій беззаперечно відходить асафетиді, ще відомій під альтернативними назвами ферула або смола смердюча і, мабуть, народною, – "чортів кал". Однак і в цієї пряності з непередаваним засобами людської мови запахом вже знайшлися ужгородські шанувальники.

– Звісно, приходять і люди, що добре розбираються в спеціях, яким не потрібні наші пояснення. Нещодавно, наприклад, зайшов чоловік зі списком, в якому по грамах було розписано, що йому потрібно на Бехеровку (популярний чеський біттер, – прим. авт.), – розповідають у магазині.

Однак найпопулярнішими серед населення залишаються різноманітні суміші ("для м’яса, картоплі, грибів, салатів") та чорний перець. За ними йдуть різні трави (розмарин, майоран, базилік), які люблять додавати шанувальники не дуже вибагливої у приготуванні італійської їжі.

Зберігаються прянощі у спеціальних вакуумних пакетах, до технології правильного поводження зі спеціями в Coriander ставляться дуже серйозно. А по тому, як Станіслав з Катериною починають наввипередки засипати тебе фактами про будь-яку названу пряність, видно ентузіазм, з яким вони підходять до роботи і бажання відповідати навіть суворим вимогам професіоналізму, не дивлячись на відсутність, наприклад, кулінарної освіти.

– Спеції можуть внести тонкі корективи у вашу страву, зробити її унікальною, додати несподіваного смаку, засяяти новими барвами. Якщо можна так висловитись, то, коли, наприклад, гарнір – це тіло, то легкі, летючі спеції – це душа вашої страви, – впевнені в Coriander.

Вже незабаром на вулицях можна буде отримати акційні флаєри, на додачу до спеції отримати буклетик з рецептом цікавої страви з нею, а також відвідати виставку, яку герої планують провести разом з якимсь іншим арт-магазином міста.

P. S. До речі, не дивлячись на усі переваги (естетичні і якісні) сервісу та майже індивідуальний підхід до кожного продажу, з упакуванням та підписом, ціни на спеції виявилися дуже демократичними. Якраз після огляду нашої крамнички ми зайшли до супермаркету і виявили, що там за якоюсь причиною ціни часто в 2-3 рази більші (майоран 20 грн замість 124 грн за 100 г, чорний перець 57/76, лавровий лист 22/45, барбарис 48/189, кмин 22/41, кунжут 15/40, гвоздика 42/144). Мабуть, целофан для пакування нині на вагу золота.


Цей матеріал було підготовлено в рамках Програми міжредакційних обмінів за підтримки міжнародного медіа-проекту "MyMedia".


Контакти:

Микита Богданов, Varosh

Фото: Юрій Кіфор

0 #