Ідеї

Ужгород говорить багатьма мовами: новий бренд старого міста

19 Липня 2016 9 358

Домінік Левицький, Юрій Тарасюк та Михайло Кляп минулого року вирішили, що настав час зробити це – розробити бренд Ужгорода. Про нього вже давно говорили, обмірковували, проводили чимало нарад та зустрічей, але далі них ініціатива так і не пішла. Тому, єдиний варіант, аби місто його таки отримало – був взятися за це самотужки.

Нам хлопці розповіли більше про ідею, стиль, слоган, шрифти та кольори, а ще про брендбук, який наразі перебуває у стадії розробки та великі сподівання на те, що новий бренд приживеться.

1558695060

– Минулого року ми з Юрою дивилися онлайн-трансляцію дизайн-івенту, на якому польський дизайнер завершив свою лекцію словами про те, що не потрібно боятися, а треба створювати щось своє, цікаве. А перед цим він розповідав про якісні проекти, які робив у своєму місті. Це дуже нас надихнуло і ми вирішили, що найкраща ідея – це створити логотип для міста, в якому ми живемо, – розповідає Домінік Левицький.

Ужгород – об’єднав в собі кілька культур, традицій та стилів. Тут зустрічається угорська, чеська та словацька архітектура, суміш різних кухонь з сусідніх регіонів, люди використовують багато слів, запозичених з різних мов. Тому дизайнери вважають, що туристичний логотип повинен об’єднати в собі всю красу цієї різноманітності так само, як вона об’єдналася в місті. Логотип повинен бути схожим на місто: бути багатогранним, цікавим та універсальним.

Різними мовами назва міста виглядає по-різному. В кожній мові є свої особливості: спеціальні позначки над літерами (діакритики), які є унікальними для кожної з них. Ужгородці створили логотип, що поєднує в собі багато унікальних позначок з багатьох мов.

– Логотип, який ми розробили унікальний, перш за все, тим, що виконаний у шрифтовому стилі з діакритиками. Їх я бачив не так вже й багато. Ми не використовували у лого якихось графічних зображень, як це часто роблять – замки, палаци і т.д. Ми довго думали над доцільністю такого лого, але насправді логотипи міст з використанням таких символів вже трохи відходять. Та й ми намагалися знайти таке місце, з яким може асоціюватися Ужгород, але не змогли. Їх водночас і багато, і немає, – розповідає Домінік.

Головна ідея слогану “Ужгород говорить багатьма мовами” – показати, що місто багатогранне і відкрите для кожного. Слова слогану можуть вживатися як в прямому, так і в переносному сенсі. Наприклад, “Ужгород говорить словацькою” чи то “Ужгород говорить мовою кохання”.

– Якщо коротко говорити про використання логопиту, то це можуть робити всі охочі. Необхідні матеріали можна завантажити на сайті. Єдине – у нас є сподівання, що їх використовуватимуть правильно та гармонійно. Наразі ми працюємо над брендбуком, в якому буде детальне пояснення та побажання щодо використання стилю, – пояснює Юрій Тарасюк.

Перед тим, як обрати кольори для бренду, дизайнери провели дослідження в Instagram, відібравши фото Ужгорода з найбільшою кількістю лайків та переглядів. У підсумку – обрали саме ті кольори та їх поєднання, які найбільше зустрічають на фото.

– Від сьогоднішнього презентаційного дня чекаємо різних думок та емоцій. Впевнені, що будуть люди, яким сподобається те, що ми зробили і ті, які не зрозуміють. Це нормальний процес. Але усі попередні, так би мовити, передпокази були вдалими. Хоча їх насправді було небагато – новий стиль бачили лише наші рідні та друзі і тільки частинками. Цілісний варіант всі ужгородці бачать одночасно. У тому числі, і керівники міста, для яких це теж стане сюрпризом, – каже Михайло Кляп.

Брендбук, який включає в себе всі елементи стилю, шрифти, іконки, кольори та поради по використанню логотипу і бренду, у тому числі, для зовнішнього вигляду вивісок та навігації у місті, наразі в розробці і буде у вільному доступі вже незабаром, кажуть у Студії Домініка Левицького.

Детальну презентацію нового бренду Ужгорода, дивіться за посиланням та слідкуйте за оновленнями на офіційній сторінці у Facebook.

Росана Тужанська, Varosh

Фото: Ольга Палінчак та Сергій Денисенко

0 #