Бізнес

Іван та Валентина Карякіни про бренд “Viva Косметика” та про те, як стати успішними підприємцями

4 Травня 2016 4 542

Цієї весни виповнилось три роки з того часу, як молода сім’я Валентини та Івана взялася за розвиток спільної власної справи. За кілька років магазин "Viva Косметика" перетворився на реальний успішний проект, який постійно покращується та завойовує прихильність усе більшої кількості жінок в Ужгороді. Нам власники розповіли більше про свій шлях, а також поділились секретами розвитку власного бренду.


Як усе почалося


Валентина: Нове часто починається із завершення старого. Так було і в моєму випадку. Справа, якою я живу сьогодні, почалася з мого рішення звільнитись із попередньої роботи. В якийсь момент я вирішила, що більше не хочу працювати на когось і настав час започаткувати власну справу. Так ми відкрили магазин “Viva Косметика” в Ужгороді.

Іван: Чому ми обрали саме косметику? Я багато років займаюсь гуртовими продажами косметики та парфумерії і мені завжди було цікаво стати, так би мовити, по інший бік, вивчити як насправді працює роздрібний бізнес. Вже на той час був багаторічний досвід і багато знань, тому хотілося їх застосувати на практиці.

Валентина: Ми довго приглядались до різних торгових площ нашого міста. Нам було не все одно, де відкрити власний магазин, адже у цій справі місце має надзвичайно важливе значення. І це приміщення, в якому працюємо зараз, ми приглядали ще за півроку до відкриття магазину. Воно нам одразу сподобалось. І коли ми зрозуміли, що нам трапилась нагода його отримати, не вагаючись цим скористались.

Іван: Причина вибору саме цього місця для магазину дуже проста – вона випливає з трьох головних правил роздрібної торівлі: location, location, location.


Три роки натхненної роботи


Іван: Ми приділяємо багато уваги викладці товару, актуальності асортименту, обслуговуванню, ціноутворенню та товарним залишкам на полицях.

Валентина: Нам часто кажуть клієнти, що ми інакші. Ми справді дбаємо про те, аби все в магазині було на хорошому рівні, хоча усвідомлюємо, що є ще багато над чим працювати. Нам дуже хотілося б, аби якомога більше жінок Ужгорода дізнались про магазин “Viva Косметика”.

Іван: Цей магазин – майданчик, на якому я можу втілювати свої знання про роздрібну торгівлю та бачення її як такої.


Планування роботи


Іван: Незважаючи на те, що відбувається з економікою в нашій країні, ми все ж намагаємось чітко планувати свою роботу та ставити цілі. Серед інструментів планування зокрема є робота з так званими категоріями покращень. Ними є реклама та маркетинг, інтер’єр, асортимент, соцмережі, навчання продавців, оптимізація витрат, збільшення продаж тощо. Щомісяця ми плануємо покращення в кожній із цих категорій, що в підсумку дає істотний результат і задоволення від виконаної роботи. Нам приємно, що до цих процесів активно долучаються і наші працівники.

Валентина: Ми активніше почали себе позиціонувати у соціальних мережах. Я взяла на себе це питання, адже в декретній відпустці (виховуємо чудового синочка) маю трохи часу для цього. Цікавлюсь предметною фотографією та застосовую набуті знання, фотографуючи продукцію для соцмереж, щоб клієнти бачили якісне наповнення не лише на полицях магазину, але й на наших сторінках в інтернеті. Думаю, що це великий плюс як для нашого бізнесу, так і для особистісного росту.

Іван: На мою думку, проблема багатьох підприємців саме в тому, що вони недостатньо розвивають справу, якою займаються. У підсумку, їхній бізнес часто приречений на сумний кінець. На жаль, не всі підприємці усвідомлюють, що веденню бізнеса теж треба вчитись. Із власного досвіду можу сказати, що це нелегка наука.


Якість


Валентина: Про якість ми можемо говорити довго, бо за нею пильно стежимо. Надаємо перевагу натуральній та органічній косметиці, милам ручної роботи, надійним виробникам. Нам хочеться, щоб наші відвідувачі отримували лише найкраще. Так, наприклад, у нашому магазині покупець може знайти найбільший в місті асортимент білоруської косметики, яка вже давно завоювала прихильність серед жінок.

Іван: Велику увагу ми приділяємо якості обслуговування. Наші клієнти бачать, що продавці-консультанти не часто змінюються, а працюють з нами тривалий період часу. Для них ми проводимо тренінги, навчаємо новому. По-перше, аби консультант міг відповісти на всі питання покупця, а по-друге, щоб у нього самого зберігався інтерес до своєї роботи.

Валентина: Часто на Закарпатті, коли заходиш у магазин, тобі і “Доброго дня” не скажуть. І я вважаю, що це велика проблема, з якою мають працювати власники бізнесу. На мою думку, 80% успіху магазину залежить від особистості продавця. Можу сказати, що у нас працюють дівчата, які дійсно люблять свою роботу.


Продукція


Валентина: Продукція на полицях нашого магазину з’являється не випадкова – ми її ретельно відбираємо, багато дискутуємо щодо доцільності. Їздимо на спеціалізовані виставки, на яких можна підібрати косметику потрібної якості та цінової категорії. Наші відвідувачі вже полюбили ту косметику, яку ми їм пропонуємо.

Іван: Нам хотілося б донести до людей і те, що якісна косметика може бути за доступними цінами. Ми чітко слідуємо своєму формату і концепції. У нас немає товарів за ціною 1000 гривень і вище. Та продукція, яка є на полицях нашого магазину, є не просто якісною, але і доступною. У цьому контексті розроблений і дизайн інтер’єру – аби людина не відчувала себе у нашому закладі, як у музеї. На щастя, в період розробки концепції магазину ми познайомились із чудовим дизайнером, який відмінно втілив у життя наші побажання.


Розвиток


Іван: Мені здається, що будь-яку компанію, навіть, якщо їй 10 років, слід розглядати, як стартап. В неї потрібно завжди інвестувати – час, гроші, знання. Коли підприємець перестає це робити, то він стає на стежку завершення бізнесу.

Якщо говорити особисто про нас, то зараз ми працюємо над своєю справою навіть більше, ніж коли її починали. Ми не можемо говорити про те, що досягли своїх цілей, бо вони щоразу стають іншими – більшими, амбітнішими. Та й зовнішні фактори вносять свої корективи до бізнесу. Тому підприємець завжди має тримати себе в тонусі, розвиватись.

Валентина: Сьогодні у нас близько 3000 постійних відвідувачів, які вже отримали дисконтні картки та активно ними користуються. Тому нам не складно відслідковувати, як ми розвиваємось і з якою швидкістю збільшується кількість людей, яким подобається те, що ми робимо.


Сімейна справа


Іван: Вважаю міфом твердження про те, що чоловік і жінка разом не можуть займатись однією справою без шкоди їхнім стосункам. Головне — правильно розподілити зони відповідальності. В такому випадку спільний бізнес йтиме навіть на користь відносинам у парі.

Валентина: Не уявляю вже сьогодні нашу сім’ю без розмов про планування бізнесу та його покращення. Хоча це, звісно, і не просто працювати разом. Був період, коли мені зовсім вдома не хотілось говорити про роботу, бо ми говорили про неї цілодобово. Але потім я це переросла і зрозуміла, що це також частина життя нашої родини, тому зараз мені це в радість. Це та справа, яка зближує нас ще більше. І мене це неймовірно надихає.


Контакти:


Читайте також:


Varosh

Фото: Андрій Кирилюк

0 #