Життя

Ядзакі Україна: міжнародний досвід на Закарпатті

9 Липня 2014 6 412

Компанія Ядзакі Україна нещодавно пройшла корпоративний аудит з охорони праці та охорони навколишнього середовища і показала позитивний результат. Це є підтвердженням того, що системи підприємства регулярно підтримуються, робочі місця є безпечними та організовані відповідно до технологічних стандартів. Для того, щоб розібратися як японські традиції приживаються в Україні ми заглянули в середину компанії.


Про компанію


Товариство "Ядзакі Україна" – це іноземна компанія, частина міжнародної корпорації. Вона має близько 200 представництв у 40 країнах світу. 250 000 працевлаштованих людей, які трудяться на всіх материках і в багатьох країнах. Тут добре налагоджена сітка з іншими заводами, з центральними офісами, з представництвами, які працюють із замовником в Європі.

В іноземній компанії вчаться, у першу чергу, міжнародним стандартам. Працівники розуміють, що таке система, як вона працює і як працюють елементи в середині неї. Мова йде про міжнародну систему якості, охорони праці та охорони навколишнього середовища. Всі локації компанії, всі заводи, повинні обов’язково відповідати високим міжнародним стандартам.

Минулого року Ядзакі Україна отримало статус "lead plant" (провідний завод). І сьогодні підтримує декілька заводів Ядзакі у різних куточках світу. Їхні працівнки є унікальними у своїй сфері й потрібними в багатьох локаціях корпорації.


Про персонал


Ядзакі Україна – це виробнича компанія і 80% працівників знаходяться саме на виробництві. Для кожного з них створюються відповідні умови. Тут важливий індивідуальний підхід до кожної людини і добре розуміють, чому людина працює в компанії, чому їй цікаво працювати саме тут і що підприємство може додатково зробити для того, аби вона відчувала себе комфортно.

Корпорація має у своєму арсеналі безліч прикладів, коли люди з виробництва перейшли на посади керівників. Будь-яка вакансія на Ядзакі відкривається спочатку внутрішньо, перші 2 тижні шукають людей зсередини. Компанія звертає увагу на те, як саме працівник хоче розвиватись і чого він хоче досягти. Коли всі ці пункти сходяться разом – виграє і людина, і корпорація.


Про сайт


Старий сайт був створений ще у 2005 році і він не відповідав теперішнім потребам та корпоративним стандартам. Компанія створила інформаційний ресурс зручний у використанні. Сьогодні Ядзакі хоче бути ближчою і більш відкритою до людей. На сайті з новим дизайном динамічно оновлюється найбільш актуальна інформація. Наприклад, щодо працевлаштування. Компанія росте, розвивається і це додаткові можливості для кар’єрного зросту. Для працівників це додатковий ресурс, де вони можуть відстежувати нові та актуальні вакансії. І це зручний інструмент для тих, хто у пошуках роботи.

На сайті є рубрика партнери. Вона важлива для Ядзакі Україна, оскільки там представлена інформація про компанії, організації та приватних підприємців, з якими налагоджена стабільна співпраця. Для того, щоб підтримувати зв’язок з відвідувачами сайту у рубриці "Контакти" знаходиться форма зворотного зв’язку і всі бажаючі можуть висловити свої пропозиції, побажання, коментарі та запитання. Це прямий зв’язок з працівниками, які нададуть компетентну відповідь на всі запитання.

Всередині підприємства відбувається багато подій. Такі як візит представників автомобільних компаній, запуск проектів, відкриття нових ліній, навчання, воркшопи. 1300 людей проводить тут значну частину свого життя і тому є потреба ділитися досвідом, розповідати про враження. Відтепер слідкувати за усім, що відбувається на заводі можна буде і тут.


Про плани


Підприємство має амбітні цілі. Завод прагне бути найкращим в Європі. Локацій багато, близько 15, і у такому середовищі важко конкурувати із заводами, які працюють більше ніж 20-30 років. Українська компанія живе не лише виробництвом і повсякденною роботою – перш за все, це працівники, велика сім’я, яка спільно працює, розвивається, навчається, відпочиває і займається благодійністю.

У 2014 році Ядзакі організувала 2 благодійні акції на підтримку багатодітної сім’ї з Перечинського району, яка втратила своє житло наприкінці минулого року. Спочатку завод долучився до свята "Палачінта", де збирали гроші для цієї сім’ї. Трохи згодом був організований збір речей повсякденного вжитку. Працівники взяли акивну участь у зборі одягу, взуття, іграшок та інших необхідних речей для цієї родини.

Товариство обрало конкретний шлях і зосереджує увагу на одній конкретній проблемі – багатодітній сім’ї, що живе у доволі скрутних умовах. Якщо у цій родині діти захочуть навчатися, то фірма розгляне можливість компенсувати їм кошти за навчання.

Корпорація організовує відпочинок дітей в Японії. Це відбувається кожного року. У табори збирають дітей працівників зі всіх локацій на період до 10 днів. Таким чином діти мають можливість встановити нові контакти. Це хороша можливість дізнатися про життя іншої країни, познайомитися з незвичною культурою.

Кілька тижнів тому йшла перша група прикордонників із Закарпаття на Схід, для яких Ядзакі Україна допомогла організувати деякі необхідні речі. Підприємство матеріально підтримує добровольців і військових, що намагаються врегулювати сьогоднішню ситуацію в країні.


Про Україну


Ядзакі Україна знаходиться у спеціальній економічній зоні, в якій діють свої правила. В Україні є 11 таких зон і вони були створені, щоб залучити іноземний капітал і дати йому можливість тут розвиватися. Сьогодні є обмеження у цих нормативах. Завод не може виходити за межі спеціальної економічної зони, наприклад, якщо хоче побудувати субпідрядне підприємство. У товариства є бажання зробити на Закарпатті маленькі підприємства, на яких буде задіяно до 300 людей.

У планах є 2 альтернативи: побудувати нову фабрику, але за межами Закарпатської області, або надати можливість нашому регіону отримати ще 2-3 субпідрядних підприємства. Щоб зробити останнє, потрібно внести корективи до деяких законів України. Зараз Ядзакі знаходиться в інтенсивному пошуку важелів впливу на це і сподівається й надалі працювати та розвивати економіку Закарпаття.


Олександр Кіпа, Varosh

Фото: Олександр Смутко

0 #