Культура

“Закарпаття для закарпатців”: Знижками “Тижня угорських страв” скористалися, насамперед, місцеві

15 Лютого 2014 2 902

Чи вийшла друга спроба кращою за першу та про інші деталі доречної ініціативи нам розповів директор Берегівського турінфоцентру Йосип Торпоі. Це версія організаторів.

Акція проходила з 3 до 9 лютого на Берегівщині та об’єднала 15 ресторанів з амбіцією відтворити кулінарні традиції Європи.

– Давайте відразу про підсумки: чи вдалося здійснити все, що було заплановано?

– Думаю, що акція популяризації угорської кухні та традицій Берегівщини пройшла на високому рівні. По-перше цього року значно раніше потурбувалися про рекламну кампанію. І це не лише інтернет-мережа. Ми заключили договір про підтримку з боку радіо "Пульс", яке віщає на цілу область на двох мовах – угорській та українській. А також був розроблений буклет, плакат, де було зазначено які саме заклади беруть участь та які знижки передбачаються.

– Хто відвідував ресторани – приїжджі туристи або закарпатці з інших районів?

– Як не дивно для когось, але більшість клієнтів у цей час було саме місцеве населення. Туристів у зимовий сезон на Берегівщині небагато, хоча і надалі працюють термальні басейни і винні підвали. А ось для місцевих знижки стали стимулом для відвідування ресторанів та відпочинку після роботи. Цікаво, що вже заздалегідь замовляли місця і для корпоративних вечірок – з понеділка починаючи. Наприклад, знаю, що колектив перукарні "Клеопатра" з Берегова вирішили зробити таке спільне свято.

Варто зауважити, що "Тиждень угорських страв" – це не лише можливість добре і недорого поїсти, спробувати нові страви. А насамперед познайомитися з культурою та побутом угорців Закарпаття. Адже в Україні це унікальний регіон, де можна не виїжджаючи за межі держави, потрапити ніби в інший світ, відчути інший колорит.

Потурбувалися деякі власники, наприклад, про живу музику – що важливо. Це угорські музики, місцеві самодіяльні циганські ансамблі, які розважали гостей і перетворили вечерю на справжнє яскраве свято.

– Знижки стосувалися лише страв угорської кухні?

– Так, лише угорських національних страв та тільки того меню, яке було затверджено організаторами заздалегідь. Тому можливо виникали проблеми, якщо людина замовила інші страви, і очікувала отримати знижку. Ці нюанси потрібно враховувати. До речі, всі пропоновані меню були розміщені на веб-сторінці Закарпатського Туристичного інформаційного порталу.

Більшість ресторанів подали по кілька меню, а деякі навіть по п’ять-шість, в кожне з них входило перша і друга страва, а також десерт.

– У скільки обходилася така вечеря?

– У "Жирний Четвер", коли знижки були максимальними, у більшості ресторанів не було вільних місць, а це погодьтеся дуже показово. І тоді повечеряти можна було за 20-40 гривень. Тобто за таку ціну неможливо навіть вдома приготувати вечерю з супом, м’ясною стравою та десертом.

– Які ресторани відвідали організатори?

– Наприклад, я обідав з друзями у "Золотій паві" в Берегові. Замовили меню, куди входив суп-гуляш та лоці-печенє, картопляне пюре і салат. Коштувало це 52 гривні зі знижкою 25 %. Відповідно у четвер ціна на це ж меню складала б вже 37 гривень. Щоправда я обмежився грибним супом, оскільки є вегетаріанцем. А друзям дуже сподобалося.

А ось у четвер вирішили обрати "Мисливську чарду", що знаходиться у селі Гать поблизу автотраси Мукачево-Берегово. Друзі замовили бограч-гуляш, куряче філе-гриль "по Оварськи", каштанове пюре. Заплатили 30 гривень.

Отже, саме тому вважаю, що того чого ми прагнули досягти – вдалося. Звісно не все йшло так, як хотілося б, але працюємо над недоліками і намагаємося їх виправляти.

– А чи виникали якісь проблеми, недоліки?

– Особисто я їх не помітив і не відчув. Хіба деякі дрібниці. В одному з ресторанів нам не принесли гарнір, а лише саме м’ясо. Я думаю, що це проблема навчання фахівців – рестораторів, шеф-кухаря, адміністратора. Адже часто у нас ресторанний бізнес започатковують люди, які не навчалися цьому спеціально. Тобто починають просто з домашньої традиційної кухні, страв, які користуються попитом у місцевого населення.

Ще деякі заклади, вочевидь, не очікували такого напливу клієнтів саме у четвер. І не завжди офіціантам вдавалося швидко впоратися, доводилося чекати трохи довше, ніж зазвичай.

19 лютого ми, організатори та представники, власники закладів, маємо зібратися разом та підсумувати проведення "Тижня". Також хочемо відзначити та заохотити і клієнтів. Для цього до 17 лютого до Турфіноцентру в Берегові слід занести чек з ресторану, який брав участь в акції. Серед призів – поїздка на вікенд на гірську турбазу, також карти, книги, путівники.

Також хочеться дізнатися більше про враження як від власників, так і клієнтів. А в майбутньому "Тиждень угорських страв" цілком можливо охопить і інші райони Закарпаття, де мешкають угорці.

Олександр Ворошилов для Varosh

0 #